• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

mellan50

Getting To Know The Place
18/7/12
68
0
0
Det här är en filur som liger här i Stockholm, han pillar nog med allt som går, massor av klockor, katastrofal ordning i "butiken" men jag har för mig att han även reparerar klockor. Sålt beggade gen klockor tidigare vet jag.

Kan inte gå i god för honom, har inte heller läst hela tråden så jag vet inte om han är nämnd tidigare heller.

De flesta vänder nog i dörren när de kommer dit, men det kan vara värt att åtminstånde ta ett snack med honom.

http://www.gamlaklockor.se/

fixen

Renowned Member
3/4/11
603
12
0
Det här är en filur som liger här i Stockholm, han pillar nog med allt som går, massor av klockor, katastrofal ordning i "butiken" men jag har för mig att han även reparerar klockor. Sålt beggade gen klockor tidigare vet jag.

Kan inte gå i god för honom, har inte heller läst hela tråden så jag vet inte om han är nämnd tidigare heller.

De flesta vänder nog i dörren när de kommer dit, men det kan vara värt att åtminstånde ta ett snack med honom.

http://www.gamlaklockor.se/

LÃ¥ter som en tjackpundare :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

mellan50

18/7/12
68
0
0
Haha, kanske inte så långt ifrån..... Helt klart värt ett besök om man gillar lite speciella filurer, han har tydligen slutat att ta med de fina klockorna till butiken för han har blivit rånad några ggr..

vakthund

9/6/12
81
0
0
Ah :) sätter du ihop själv?
Ja baserat på en rep Rolex 5513.
Ny orginal krona och tub, nytt original glas, samt ny urtavla med fixad vintage look. Formar om boetten m.m
Har hittat hur mkt info och how to´s här som helst :)
Kanske byter ut urverket till ett swiss eta senare...

bigbaby

Do not accept unsolicited offers
7/6/12
3
0
1
Tjena allesammans!

Har kikat runt på forumet ett bra tag och beslutat mig för en UPO. Oroar mig dock för urverket, vill ha ett riktigt eta urverk, men folk här verkar skeptiska till att man får det. Köpte någon brietling för något år sedan från perfect clones som braka ihop efter 6mån. Finns det ingen som garanterar äkta eta urverk? BK garanterar äkta eta på hans rolex, när ska någon börja med samma grej för Omega :)

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Ja baserat på en rep Rolex 5513.
Ny orginal krona och tub, nytt original glas, samt ny urtavla med fixad vintage look. Formar om boetten m.m
Har hittat hur mkt info och how to´s här som helst :)
Kanske byter ut urverket till ett swiss eta senare...
Snyggt! Inte som när man håller på med Kina grejer kan jag tro, då känns det som att det inte gör så mycket om det går fel.

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Tjena allesammans!

Har kikat runt på forumet ett bra tag och beslutat mig för en UPO. Oroar mig dock för urverket, vill ha ett riktigt eta urverk, men folk här verkar skeptiska till att man får det. Köpte någon brietling för något år sedan från perfect clones som braka ihop efter 6mån. Finns det ingen som garanterar äkta eta urverk? BK garanterar äkta eta på hans rolex, när ska någon börja med samma grej för Omega :)

Enklast är att köpa ett eget ETA verk och få hela härligheten hopsatt av någon trevlig moddare här på forumet :)

Nya eta7750 brukar ligga runt 3000-3500sek.
Värt även att kolla upp ofrei.com sjukt bra Site med massor av delar.
Finfina sprintar för Rolex med extra långa stift.
Frakten runt 35usd.

Annars är ebay väldigt bra.

Sent from my Nexus 7

bigbaby

Do not accept unsolicited offers
7/6/12
3
0
1
Oj ja det är för dyrt. Har läst flera diskussioner om det här med huruvida man får ETA urverk eller inte och Wiz verkar mycket övertygad om att man faktiskt har stor chans att få. Ska läsa några veckor till sen ska jag beställa eller köpa en begagnad UPO med Swiss ETA samt centrerad pearl :)

Davidnidan

Banned member, the goat does not approve
Banned
9/1/13
4
0
0
15 km west of sundsvall, 7 min stroll from santa you my remedial bros are getting over this place quietly....wait a moment, swedes are never quiet.. . . .

nimnul

Active Member
20/10/09
201
0
16
Sweden
Tjena, jag utgår från en byhåla utanför göteborg. Mest intresserad av Panerai , har en 5-6 st reps. Håller på att bygga en 3646 kampffschwimmer homage baserad på ett Molnia-verk.

Kontakt med andra som är inne och petar i urverk utan att kunna på riktigt (som jag) vore kul. /Peter

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Oj ja det är för dyrt. Har läst flera diskussioner om det här med huruvida man får ETA urverk eller inte och Wiz verkar mycket övertygad om att man faktiskt har stor chans att få. Ska läsa några veckor till sen ska jag beställa eller köpa en begagnad UPO med Swiss ETA samt centrerad pearl :)
EDIT: såg att du inte skulle köpa av td nu... Lycka till :)

Jag tycker inte du ska va så orolig, läs på. Om jag kommer ihåg rätt så kan man lita på två stycken. Wi och nån till. Att inte lita på betyder inte att dom lurar dig, bara att du i värsta fall får hem klockan öppnar den och postar bilder på härligheten här och dom som kan säger att det inte stämmer.

Har tdn farit med osanning så blir det en tur och retur för klockan till Kina, förmodligen utan kostnad om allt finns dokumenterat så du kan pma admin/moderator allt.

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
En liten instickare ang hur man "känner igen en äkta ETA"

Kanske inte direkt vetenskapligt baserat utan mer på egen erfarenhet :)

Känslan av hur ett ETA verk känns/låter när jag ställer tid/drar upp är så otroligt mycket mjukare, tystare och "silkigare" än något Kina verk jag någonsin känt på oavsett om det är servar eller ej.

Skillnaden är i nivåskillnad rumstempererat smör Vs cykla med osmord cykelkedja.

Så skulle nog våga mig på att säga att om man inte tror sig kunna avgöra skillnaden, satsa på Kina verk från dealer, sen jaga rätt på ett äkta ETA verk och ta kostnaden.

Dealers har i bästa fall refurbished verk ihopsatta av gamla delar...

Köper du från någon på forumet och det visar sig att det inte var ett ETA verk vid leverans så kan alltid admins/PayPal etc sättas in om din egna kontakt med säljaren skiter sig.

Domi har ALLTID levererat äkta ETA till mig när jag gjort mina moddningar så honom litar jag helt på :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

rillesnille

Banned member, the goat does not approve
Banned
15/1/12
78
0
0
Stockholmsbo med passion! Letar för tillfället efter tudor sub eller en vintage 1016 eller liknande... kollat på silix, efter den senare, synpunkter? Någon som vet var man hittar vettiga tudor reps nu när daz verkar ha lagt ner? Är det yuki och bygga själv som gäller?