• It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

D.cooper

Getting To Know The Place
22/4/12
23
0
0
Cooper: Tittade på 104:an men nu har jag efter lite överläggning med min fru enats om att köpa 111:an :) så då ska man bara hitta en bra säljare. Återkom gärna med hur det går för dig!

Absolut. Jag uppdaterar så fort jag hör något nytt. Det senaste är att jag väntar på bekräftelse av PT att de mottagit min betalning. Gjorde betalningen via banken (10% billigare). Med lite tur hör jag något innan helgen.

mullerhawk

Known Member
22/3/07
108
0
0
Såg att Sead sålde 111N för $209 vilket är riktigt bra pris också. PT har lite överpriser på mycket.

D.cooper

22/4/12
23
0
0
Uppdatering. Fick precis mail från PT där de bekräftar att de mottagit min betalning:) de ska skicka klockan inom 1-2 dagar. Hoppas bara att detta stämmer:) så här långt fungerar allt prima. Fortsättning följer..

lembit

Do not accept unsolicited offers
20/4/12
2
0
0
Epimetheus är från Njurunda Sundsvall.....

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Bra nu känns inte sverige så litet längre :)

En fråga till er. Jag håller på med ett relume projekt och behöver "clear solvent" som jag glömde beställa för att tunna ut den oljebaserade bindern med.

Vad kan det heta på svenska?

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Nej. Du skall använda Thinner.. Inte lacknafta!
:picard:
Well, well. Lacknafta går alltid åt iaf. Tur det! Målarn och jag sniffade tillsammans och trodde på lacknafta men han målar mest väggar så självlysande färg för klockor va inte hans specialitet.

En vända till då, Bättre än att skicka efter 5 ml från Singapore för 70kr iaf :unsure:

I min enfald trodde jag att thinner på engelska va något annat än thinner på svenska.

D.cooper

22/4/12
23
0
0
Hej pojkar och flickor. Kände att det var på tiden med en liten uppdatering avseende mitt köp av PAM 111 noob från puretime. Då klockan är försenad och puretime inte vet när de får in den igen känns livet lite surt:( men varför deppa. Så jag fick något ryck för två veckor sen och kontaktade Hont på hontwatches (TD) angående en omega seamaster professional som han hade. Mailade med Hont under 3h och en vecka senare var klockan här:) grymt nöjd. Allt har skötts kanonbra, Hont svarar snabbt på mail och var mycket tillmötesgående. Kommer köpa av honom igen:) nu över till klockan. Den var helt fantastisk. Över all förväntan. Vad kan gå fel tänker ni? Egentligen ingenting om det inte var för att klockan slutade fungera igår:) Den dog helt. Men inte deppa tänkte jag. Mailade Hont och förklarade vad som har hänt och nu är klockan på väg tillbaka för utbyte/rep. Vad har jag lärt mig av detta? smile:et på mina läppar när jag öppnade paketet första gången och såg klockan var värt allt strul i värden. Hont är grymt bra att ha å göra med. Det jag ville säga med detta meningslösa inlägg är väl att vissa klockor är det värt att vänta på.

Hörs

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Bra med fin service, Den varierar stort mellan tdna. så grattis :)
Omegan, är det en $300+?

Sead på supermirrors är inte snabb, Jag väntade på ett nytt 21j urverk till min omega i två månader och den var snarlik de som finns på ebay från typ $18 och upp, Jag ger mig fan på att dom på ebay passar :frusty:

Sen när urverket anlände så visar det sig att det ändå inte passar, Datum hjulet hamnar för långt in :asshat:

En pam homage jag köpte från Jackson Tse hade caseback packningen utanför och färgbubblor på urtavlan när den anlände, Jag beställde runt CNY så kanske dom var lite småpackade när dom skruva ihop den..
Jag fick en ny urtavla utan Superlume som jag betala för i första vändan :mob:
Då gav jag upp den fighten :picard:Och gjorde en mod jag är rätt nöjd med ist.. Borstad koppar kalla jag den urtavlan :popcorn:

Jag ska prova WBK time snart, Han verka duglig! Någon som beställt från han?

D.cooper

22/4/12
23
0
0
Bra med fin service, Den varierar stort mellan tdna. så grattis :)
Omegan, är det en $300+?

Sead på supermirrors är inte snabb, Jag väntade på ett nytt 21j urverk till min omega i två månader och den var snarlik de som finns på ebay från typ $18 och upp, Jag ger mig fan på att dom på ebay passar :frusty:

Sen när urverket anlände så visar det sig att det ändå inte passar, Datum hjulet hamnar för långt in :asshat:

En pam homage jag köpte från Jackson Tse hade caseback packningen utanför och färgbubblor på urtavlan när den anlände, Jag beställde runt CNY så kanske dom var lite småpackade när dom skruva ihop den..
Jag fick en ny urtavla utan Superlume som jag betala för i första vändan :mob:
Då gav jag upp den fighten :picard:Och gjorde en mod jag är rätt nöjd med ist.. Borstad koppar kalla jag den urtavlan :popcorn:

Jag ska prova WBK time snart, Han verka duglig! Någon som beställt från han?

Nix blev ingen 300USD Omega, köpte denna istället
http://www.hontwatch.com/productdetails_2673.html

Kvalitén på klockan när man håller i den är helt galet bra. Synd bara att den slutade fungera:)

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Nix blev ingen 300USD Omega, köpte denna istället
http://www.hontwatch.com/productdetails_2673

Kvalitén på klockan när man håller i den är helt galet bra. Synd bara att den slutade fungera:)
Ok, bra. Hoppas den kommer tillbaka innan sensommarn :p
Billigt för en 7750!
Jag har en period med vita urtavlor nu.. Letar en med kronograf.
Jag funderar på vad som skulle passa med ett mörkbrunt skinnband. Mörkare än på bilden nedan och tjockt, kanske 5-6mm.
Breitlings över 44mm blir ofta för tunga för mig, Hänger och nöter för mycket på handen men med skinn så sitter den bättre uppe än med stål.
IMAG0449.jpg

Kan nedan funka eller kanske måste jag ta till med en Skyland Avenger. Svåra val. Eller nåt helt annat?
12.jpg

brillone

Do not accept unsolicited offers
29/5/12
3
0
0
Stockholm här.

Tänkte passa på och fråga om tips på vart man kan hitta en billig breitling skyland avenger med lev inom eu. Har fastnat för den klockan och sitter tyvärr inte så bra till ekonomiskt därför tänkte jag börja billigt och jobba mig uppåt :). Jag är ute efter den med grå bakgrund eller vad det kallas. Är ny på det här så jag hoppas ni har överseende med ordval osv.

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Jag skulle göra en WTB tråd i Member Sales and Trade Area

Den enda TDn som verkar ha snabba leveranser av klockor för >$100 är WBK Time i USA hinner du ta nån av de han har på lager har du ju den här på 2 veckor iaf, Troligtvis :whistle:

Inom Eu är det svårt, Du måste hålla koll på de som har lager här och de är oftast bara ett par stycken åt gången. Toro sead1999 och narikaa har jag sett annonsera om klockor i eu. Men jag kan inte komma på att jag sett någon billigare klocka hos dom för snabb leverans men det förekommer säkert, Skicka dom ett mejl.

Jag har köpt två av sead och det tog mer än tre veckor efter betalning att få dom. Jag försökte även köpa en $200 IWC av Toro för en vecka sedan men han har inte svarat på mejlen ännu.

Leverans inom kort är för övrigt en avlägsen dröm oftast när man köper sånt här nytt. Skulle någon säljare i asien mot förmodan påstå att dom kan leverera inom en vecka så skulle jag aldrig tro på dom. Chansen är större att vinna 100k på en trisslott så du kan köpa en äkta ist. Och det oavsett vilka fancy leveransmetoder dom lovar.

De jag tycker är bäst på de billigare klockorna är annars Watcheden och Sillix-prime. Jag har beställt 7 från watcheden och en på gång från Sillix. Sillix lovade snabb leverans med DHL eller va det va, Jag kommer inte ihåg och jag är uppe i en vecka nu utan trackingnummer. Så jag räknar med minst 2 till innan den är hos tullen.