• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Alla "sälj" poster borde gå genom den officiella kanalen alternativt genom PM
och då kommer alla köp ske på "egen risk".
Finns oändliga möjligheter till strul och själv bara sålt en klocka "privat" och ångrar
Verkligen den affären.
Så trk har rätt, en general diskussion tråd skulle sitta fint. :)

Men roligt att se mer aktivitet från fler svenskar, men försök hålla QC frågor relevanta
Väldigt sällan som det är felaktigheter på dom. Reps har ju alltid design missar
som ofta kan moddas bort och inte är ett "fel" QC bilder är mer för urtavlor som är vridna, sneda visare, trasiga länkar, skeva kristaller osv alltså fabrikations fel/slarv från fabrik eller om klockan skiljer sig markant i utseende från den
som fanns på säljarens sida.
Men först och främst så är der DU som
köpare som sks kolla igenom bilderna och inte rutinmässigt
posta en QC post på forumet, det kommer garanterat inte ge några plus poäng bland
medlemmarna såvida det inte är ett uppenbart fel du vill ha
bekräftat, värt att tänka på om man är ny på forumet.

@ogladio bra länk :)
Så tänk på att inte beställa bulk orders med massa klockor i.
Undvik Fedex, ups och liknande dom har nämligen undersökningsplikt och
får bonus på dylikt och inte helt sällan åker du på extra tull och moms.
Triangel shipping vis England är att föredra.
puretimewatch är det många som beställer ifrån i början men tyvärr är min erfarenhet
med dom rakt igenom dåliga, 4 klockor från ptw 4 klockor som gått tillbaka alla har haft
oacceptabla fel.
Nu har angus QC bilder så troligtvis bättre än tidigare.
bla bla bla nu ska jag vara tyst haha!

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
En liten fråga till er som sålt klockor här på forumet:
Vad använder ni för frakt sätt när ni skickar utomlands??

pandersson

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
4/10/10
1,303
189
63
EU
Jiddy, amen to that! Bra post, håller med på alla punkter!

En liten fråga till er som sålt klockor här på forumet:
Vad använder ni för frakt sätt när ni skickar utomlands??

Postens gröna med rek. Använt både inom eu o USA. Skickar du till staterna så skriv inte "watch" på tullappen, utan ex "watch for service" el "watchparts". Skulle dom mot förmodan öppna o ser en Pam el Rolex o du skrivit watch o värde $150 fattar dom att det är en kopia o den åker i papperskorgen... Jag har skickat minst tio till us utan problem, det tar dock lång tid, upp till tre veckor har någon tagit!

pandersson

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
4/10/10
1,303
189
63
EU
Förresten - är det någon här som slagit till på den nya Rolex ExpII?! Vill gärna ha lite feedback...

pandersson

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
4/10/10
1,303
189
63
EU
Har oxå haft Milgaussen, men det var något som fattades tyckte jag. Därför jag e inne på nya Exp...

passoa

Do not accept unsolicited offers
17/9/11
1
0
0
Hej på er! Roligt att jag fann denna tråd, jag är ny här och ska köpa min första replika. Jag är på jakt efter en Omega Seamaster Diver 41mm, svart. Kan någon rekommendera någon säljare som har den? Stirrar mig blind och finner ingen.. Gärna att den skickas också ifrån UK, Narika har men 47mm och den blir för stor tror jag.

Mvh

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Hej och välkommen hit! Kolla runt lite bland dom dealers som är "trusted" här på RWI. Hittar du inte det du söker kan du alltid maila nån av dom, det går alltid att fixa./ Hasse

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Liten update,
Har inte hunnit kolla upp så mycket i tråden sen senast pga total avsaknad av tid :)P)
Skulle kunna tro att det fanns tid med så många klockor i samlingen...
Kommer att bli mer aktiv igen när vi sålt vår lägenhet, måste göra oss av med vår katastrof mäklare bara...

Men välkommen till RWI passoa :)

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Välkommen Luckyturk :)

Hoppas du kommer trivas och garanterat hitta den info du behöver här.
Litet tips dock, det är lätt att bli en missbrukare här och grund tipset är följande:
Välj ut den klocka som verkligen intresserar dig, läs på om den här på forumet och generellt gäller senaste modellen/ dyrare brukar för det mesta vara de bästa :)

Annars är även For Sale tråden en guldgruva!

Lycka till och dyker det upp frågor är det bara att posta på forumet eller skicka PM.

/J

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
@Luckyturk,

Ingen i Sthlm för närvarande, men skicka pandersson ett PM så kan han nog ordna det åt dig ;)
Lite längre söderut i Sverige bara så är klockan i säkra händer.
Vår egen svenske urmakare här på forumet är inte fy skam, hört rätt många skräck historier från folk som försökkt serva reps här i Sthlm och fått dom total kvaddade...
Såtillvida du inte orkar vänta ett par månader på service från Domi i Tyskland så skulle jag som sagt höra med pandersson om han kan hjälpa dig.

/J