• It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

Thornbeach

Getting To Know The Place
10/4/12
16
1
0
En till från Sthlm som har spenderat senaste veckan typ på forumet.
Bestämt mig för att köpa en "seriös" Rep. Har haft en del Thailands rep tidigare men vill nu hitta en riktigt fin PAM.
Har egentligen fastnat för noob 111 men vill nog egentligen ha en automatic då jag är lat och vill slippa skruva upp uret. Men jag gillar den för att den är så sjukt snygg. Nån som har tips?
Jag har så gott som köpt en PAM 111 Asso strap från PT men vet inte om jag törs efter att ha läst en postning tidigare i denna tråd. Bara betalningen via paypal kvar för att jag ska slutföra.

mullerhawk

Known Member
22/3/07
108
0
0
Kan lungt rekommendera 111 noob:en. Grymt välgjord. Köp med gummibandet då läderbanden är mediokra. Sen kan du eftermontera valfri strap ifrån någon på forumet. Har även en DSN177 PAM. Och den är milsvid ifrån 111ans känsla och kvalitet.

Thornbeach

10/4/12
16
1
0
Är på g att köpa en 104G (Sperlumed, AR, 7750) från Davidsen. 280 $ inkl frakten. Vad säger ni gamla rävar om den för det priset?

Glock17

Renowned Member
26/3/12
564
2
18
111an är grymt fin och om din asiatiska power reserv är dålig kan du alltid skaffa ett swiss 6497 och ha 42-47 timmar innan du behöver skruva och då är det ju lugnt med tanke på kvaliteten som medföljer, jag hade helldre dragit upp den än haft en a7750 urverk då jag känner att mitt förra hade 12 timmars pr och det kändes riktigt dåligt men visst kör på det du känner och lycka till!:)

fixen

Renowned Member
3/4/11
603
12
0
Jag har oxå en sead moddad 111j som jag är sjukt nöjd med!

mullerhawk

Known Member
22/3/07
108
0
0
Dr.cooper - finns ingen anledning att köpa 111M då 111N är mer välgjord, bättre crown guard, enkelsidig AR. Power reserven är det inget fel på. Funkar 40-44 timmar.

Gällandes DSN så undrar jag hur dagens PAM kvalitet är. Har en 3år gammal defekt 177a ifrån han. Rätt kass med dagens mått mätt på replikorna.

D.cooper

22/4/12
23
0
0
Bra att veta. Då känns det mer givet att titta på en 111N. Jag uppdaterar här, när en beställning är gjord

D.cooper

22/4/12
23
0
0
Har beställt en PAM 111N från PT. Väntar på betalningsinfo. Enligt sidan ska de få in ett begränsat antal om ca en vecka:) blir dock lite osäker på om jag ska genomföra köpet. Vissa är supernöjda med PT medans andra har mindre bra erfarenheter. Några bra förslag?

mullerhawk

Known Member
22/3/07
108
0
0
Har beställt en PAM 111N från PT. Väntar på betalningsinfo. Enligt sidan ska de få in ett begränsat antal om ca en vecka:) blir dock lite osäker på om jag ska genomföra köpet. Vissa är supernöjda med PT medans andra har mindre bra erfarenheter. Några bra förslag?

Det är lungt. Det är ett väntespel bara. Räkna med en vecka innan du hör ifrån dom, ytterligare en vecka innan den kommer hem. Köpte min på PT för 2 månader sen precis när den kom ut. Fungerade bra, förrutom att dom glömde skicka Q.C. Bilder initiallt. Men dom kom efter påpekande! PT är dom som packar bäst tycker jag.

Dock kommer jag hålla mig till Trevor i framtiden. Dålig på Engelska, men bäst priser och mer personligt engagemang. Och köper du två klockor så är det fri EMS frakt vilket är ett stort plus!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

D.cooper

22/4/12
23
0
0
Skönt att höra. Lugnande mina nerver:) synd bara att man är så otålig. Men den som väntar på något gott eller vad man säger. Jag håller er uppdaterade

Thornbeach

10/4/12
16
1
0
Jag hade faktiskt gjort en beställning från PT (Pam 111 asso). Men efter läsning av en massa missnöjda köpare så avbokade jag den.
Kanske var fånig. Men nu har jag dialog med Davidsen som känns bra!

D.cooper

22/4/12
23
0
0
Var först inne på samma linje som du. Men efter att jag talat med en kompis som köpt av dem så bestämde jag mig för att köra. Än så länge ser allt bra ut. Fått bekräftelse på köpet, inväntar nu bara bilder som de skulle skicka i slutet av veckan:) håller tummarna på det allt går smidigt:)

Vilken klocka tittar du på hos Davidsen?

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Jag har mkt bra erfarenheter av både Davidsen och Trevor. Som sagt, Trevors engelska e väl så där, men han har bra priser på prylarna.

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Ah, det är här ni är. Ni som kan skriva på svenska :bananalama: Bra, bra!
Ingen norr om dalälven som vanligt? :lol:

Thornbeach

10/4/12
16
1
0
Cooper: Tittade på 104:an men nu har jag efter lite överläggning med min fru enats om att köpa 111:an :) så då ska man bara hitta en bra säljare. Återkom gärna med hur det går för dig!