• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

nimnul

Active Member
20/10/09
201
0
16
Sweden
Nimnul, aka Peter A, häckar utanför Gbg, jobbar i Gbg. Intressen/missbruk utöver klockor: Cigarrer, musik, fin sprit.
Finns det fler från Gbg skulle vi kunna ta en mini GTG nu på våren och röka på och skryta om vår klockor!!!:thumbsup::hehehe::cheese::popcorn:

nimnul

Active Member
20/10/09
201
0
16
Sweden
Erfarenheter av Tullverket

Haha, jag har också funderat över svartlistning! Kan tullen sitta med nåt sånt..?

Vet inte, men ett tag när jag tokköpte cigarrer från USA tullade de allt från en leverantör, även när han sände från sin privata mejl och sina grannar. Men då snackar vi kollin som var 30*30*30cm. Replikor oach delar har aldrig varit några bekymmer.

Deklarerat värde >$30 stor risk för tull
Deklarerat innehåll: "Gift" betyder inget i deras ögon, det är värdet på innehållet de går på.
Jag har för mig att begagnade varor och eventuellt reservdelar är tullfria, så be avsändaren skriva det på paketet.
En gång Photoshoppade jag ett kvitto och drog ner beloppet, det gick så bra så.

Chansen att åka på tull:
Företag > Företag = 100%
Företag > Privatperson = 50-75%
Privatperson > Företag = 50-75%
Privatperson > Privatperson = < 10%

Om inte paketet är stort och eller tungt, då stiger det även för sista alternativet.

Nu är min statistik inte akademiskt säkerställd direkt utan snarare en känsla jag har över mina erfarenheter.

Hoppas att det kan vara till hjälp.

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Nån som har någon kontakt med en urmakare i Stockholmstrakten som kan fixa med reps? Har problem med en Panerai 196 , har ingen lust att skicka tillbaka den till Kina för koll......

/ Hasse

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
SÖKER EN URMAKARE SOM FIXAR MED REPS. KAN VARA I STORT VART SOM HELST I LANDET! NÅGON??:wyliehelp:

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Vad behöver du fixa?
Har en Panerai 196H som jag beställt från Toro. Haft den en dryg månad, nu e den död. Nånting som inte e som det ska va när man vrider upp den. Kronan? känns vickig. Säkert nån skitsak, men jag har ingen som helst erfarenhet av att fixa med klockor. Skickar helst inte tillbaka den till Kina, då har man den väl i oktober , typ.....

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Ok. En del av oss har ju lite referenser på att öppna klockor och laga småsaker som att byta delar. Men att serva 7750 urverk eller dylikt skulle jag låta någon av forumets urmakare fixa det.

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Ok. En del av oss har ju lite referenser på att öppna klockor och laga småsaker som att byta delar. Men att serva 7750 urverk eller dylikt skulle jag låta någon av forumets urmakarna

Finns det nån som håller till i Europa?

seebi92

Getting To Know The Place
12/10/12
57
0
0
Well well ... hello! I live in Stockholm as well!

What's up everybody?

nimnul

Active Member
20/10/09
201
0
16
Sweden
Jag är i sthlm 9/4, bor på Scandic Malmen. Någon som är sugen på ett mini-GTG på kvällen och svänga en bägare?

Tjalle

Do not accept unsolicited offers
11/3/13
2
0
0
Tjena alla svenskar!

Nybörjare från Göteborg.

Första köp blev en Rolex Daytona. Risky urverk men jäkla snygg klocka! :)

Sugen på att införskaffa en Submariner. Några tips på vilken man skall välja? Max 250USD ?

Tjalle

Do not accept unsolicited offers
11/3/13
2
0
0
Ja det var inte dåligt pris. Tyvärr tog den slut.

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Varför via UK?? Brukar väl inte vara några problem med tullen i Sverige? Vad jag vet.