gutter. nu håber jeg satanme at sverige klarer kvallen til VM. danmark spiller som en pose lort.
sorry for afbrydelsen. carry on![]()
Låter inte helt hopplöst då! Lite "klockjakt" på kvällen får frugan stå ut med:
God morgon!
NÃ¥gon som har en rep till salu?
Vad är du ute efter?
Alla har väl en del reps som tynger samvetet att de legat för länge i klocklådan utan att användas, samt en lång lista på nya klockor som kittlar nyfikenheten!![]()
Tjenare alla! Jag är ny här och befinner mig just nu i Turkiet.
Min syster gick förbi en klockbutik häromdagen på den stora "GrandBazar" och där fann hon en klocka som jag har letat efter ett tag. Det är En Hublot Big Bang, hon gick in i affären och frågade efter pris och då var det ca 1200kr. Hon tog även denna bild, och jag är rätt så säker på att den kanske inte säger er så mycket, men jag letar efter en Hublot BB V6 som dem flesta påstår vara bra.
![]()
http://s905.photobucket.com/user/th...569909666611_809092619_n_zps6a52b4bd.jpg.html
Jag skall förbi samma affär inom dem kommande dagarna och ville veta lite tips på hur man kan se att det är en bra rep. Vet att det finns många kunniga inom denna hobbyn. Tack på förhand, lämna gärna PM så hittar jag svar lättare.![]()
Haha, okej tack så mycket!
Jodå, jag hade tänkt mig att ge ca 500/600kr ifall det verkar vara något bra.
En LMPO, orange Crpo, en vit AP, Breitling Heritage? eller andra. Dock inga Rolex subs, om inte den nya svarta kanske
MVH
Magnus
Breitling heritage var första modellen jag letade efter när jag gick med, dock aldrig kommit över någon som var 42 då de inte längre produceras (i god kvalitet iaf).
Vill du ha lite billiga prova på modeller eller dyra top of the Line?
Har shoppat under flera år i thailand innan jag hittade detta forum. Stora utmaningen är att faktiskt märka detaljerna som är fel när man tittar irl och inte kan jämföra direkt mot gen. Ibland har de även böcker som man kan jämföra med, men ofta är det inte originalet man ser så utan en fin bild på kopian, så man är körd oavsett. Dock är det perfekt om du kan klockan utan och innan, ha gärna en bild på gen i mobilen så att du kan jämföra när du har reppen på armen.
Lita dock aldrig på att urverket är vad de säger och med tanke att random 21j kostar under 20$ och Asian och SWISS ett går på 150$+ så är det viktigt att se över också så att du kan byta verk när den dör (alla verk är lite olika så det kan vara så att eta inte får plats).
Lycka till!
Sticker själv till Side nästa lördag. Var där förra året och gick förbi en klockaffär, men orkade inte gå in. I år ska jag in och kolla lite. Men som sagt, ska man ha en bra rep är det TD som gäller. Men om jag kan hitta nåt som är prisvärt och jag vill ha, så slår jag nog till. Frugan vill ju ha en klocka ocksåHej, tack så mycket för tipsen!
Jag har sparat bilder på V6 klockorna och dem genuina nu. Så jag skall jämföra på plats.
![]()
Sticker själv till Side nästa lördag. Var där förra året och gick förbi en klockaffär, men orkade inte gå in. I år ska jag in och kolla lite. Men som sagt, ska man ha en bra rep är det TD som gäller. Men om jag kan hitta nåt som är prisvärt och jag vill ha, så slår jag nog till. Frugan vill ju ha en klocka också:
Jag var i Shanghai i juli och kollade också på klockor, köpte till och med 3, tror samma gäller på alla turistställen, det man hittar är dåliga kvartz och dåliga 21J till mediokra.
Kolla riktigt noga på texterna...suger totalt att komma hem och så läser man chronoeter istället för chronometer
Råkade ut för det på en klocka dom övriga var ok.
Betalade mellan 100 till 400.
Glöm inte att be och få kolla på dom fina som dom har gömda och pruta ordentligt.