• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

thepandapro

Do not accept unsolicited offers
23/8/13
8
0
0
Sådär ja, första replikan köpt i Turkiet. Det blev en Hublot big bang (Tuiga 1909 limited edition). Antagligen en A21J men är hittills stört nöjd med den. Det är en quartz, och jag antar att det är en japansk tillverkad "movement"
Visst det är ingen V6 men enligt min åsikt så duger den väl och plus där till. Det visade sig att min farbror även hade några stycken. Så utav honom fick jag en orange hublot bigbang, 2 olika Armani och 1 burberry klocka. Helt ok kvalitet där också, bild kommer upp :)
Är ny inom detta, men tycker redan att det har blivit en riktigt kul grej, och det kommer att bli kul att fortsätta lära sig en massa nytt från detta forum.

apah

Getting To Know The Place
28/7/13
23
0
0
Skåneland är med också!

:img: Hallå hallå!

Mange80man

7/8/13
18
2
3
Utanför Europa?

Hej!

Funderar på att köpa en klocka ifrån Australien, någon som köpt därifrån och hade ni problem med tullen? Använde ni triangel shipping via England?

Tack på förhand

/Magnus

Chavezzito

Active Member
24/1/12
265
5
18
Hej!

Funderar på att köpa en klocka ifrån Australien, någon som köpt därifrån och hade ni problem med tullen? Använde ni triangel shipping via England?

Tack på förhand

/Magnus

Har bara köpt privat via forumet och det var inga problem, skriver ner värdet och så.

apah

28/7/13
23
0
0
Service av 7750

Någon som servat sin 7750 hos någon urhandlare i Sverige? Förslag på någon som är bra och ev. kan tänka sig byta ut asiaten mot ett schweiziskt urverk?

Chavezzito

Active Member
24/1/12
265
5
18
Har någon haft tullproblem i Sverige överhuvudtaget?

Har inte hört om det via m2m men vet att min tullen tog en klocka gisslan för min bror som kom från toro, han (min bror) skickade in en kopia på kvittot och fick betala moms på det som kvittot visade och så fick han klockan.

Lite surt men bättre än att torska klockan helt.

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Har någon haft tullproblem i Sverige överhuvudtaget?

Nej. På andra saker, bland annat replicor av skor och digitalboxar har jag fått betala tull på 25% av det värde som stått på mitt utdrag från pp eller wu + tullens avgift.

Dom har inte öppnat eller ifrågasatt något.

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,057
16
38
Någon som servat sin 7750 hos någon urhandlare i Sverige? Förslag på någon som är bra och ev. kan tänka sig byta ut asiaten mot ett schweiziskt urverk?

prøv at skrive til Pandersson. han er fra k-stad. klockmager.

apah

28/7/13
23
0
0
Nej. På andra saker, bland annat replicor av skor och digitalboxar har jag fått betala tull på 25% av det värde som stått på mitt utdrag från pp eller wu + tullens avgift.

Dom har inte öppnat eller ifrågasatt något.
Tack för svar, bra att veta. Men de bryr sig alltså inte om vad det är och varifrån det kommer? (replika?)

apah

28/7/13
23
0
0
Har inte hört om det via m2m men vet att min tullen tog en klocka gisslan för min bror som kom från toro, han (min bror) skickade in en kopia på kvittot och fick betala moms på det som kvittot visade och så fick han klockan.

Lite surt men bättre än att torska klockan helt.
Tack för svar. Helt klart värt att inte bli av med klockan. Är det någon särskild leveransmetod som är mer "risky" att fastna tro? Tycker utrikes UPS & Fedex alltid fastnar medan vanlig post glider igenom (ingen specifik erfarenhet av klockor dock)

Chavezzito

Active Member
24/1/12
265
5
18
Tack för svar. Helt klart värt att inte bli av med klockan. Är det någon särskild leveransmetod som är mer "risky" att fastna tro? Tycker utrikes UPS & Fedex alltid fastnar medan vanlig post glider igenom (ingen specifik erfarenhet av klockor dock)

Lustigt nog så föredrar jag att hålla det under radarn så jag ber oftast om airmail framför DHL/UPS/FedEx, har fått hem klockor med alla och lyckats undvika tull.

Oftast så vet TD's vad som fungerar bäst till det landet dom ska skicka.

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,057
16
38
nogra TD's tror at de er en bra ide att skika me klockan inde i en leksak....det tror jag inte jag vil forsöka...de blir ligesom bevidst smugling.(hvad fan heter bevidst på svensk)

Jag har själdent hört om tull problemer i sverige, enten de gällar luftpost eller ems, men chav har rett att tullen generelt i månge lande är mer opmärksomme på varor som skikas me EMS, som de måsta ofte våra mer värde i en sån pakke.

aner ikke om i forstår mit barns svensk :) bare sig om det er bedre hvis jeg bare skriver på dansk :)