Apropå Sead (Supermirrors) och andra handlare.
Andra gången jag köpte av sead fastnade datumhjulet och sekundvisaren på en billigare omega jag inkluderat i den beställningen. Jag påtalade det direkt. Han gick med på att skicka ett nytt urverk. Efter tre och en halv månad och flera påtryckningar från mig och staff skickade han till slut ett urverk som jag direkt när jag såg det hade fel datumhjul. Jag gav upp.
Då hade han flera gånger hävdat att just det var orsaken till varför det drog ut på tiden. Det var ett asian 21j som vid tillfället kostade runt $25 på ebay och som ren princip tyckte jag att han skulle stå för det. Handlar han dessutom på marknaden i kina kostar den ännu mindre.
Som jämförelse kan jag nämna watcheden där två av de omegor jag köpt haft problem med spännen/armband. Ett pm till dom med en video på felet och en vecka senare hade jag nya spännen i brevlådan. Inget förhalande alls. Men enligt rådande watchedenstämning är inte alla överens med mig. :cheer:
Den enda handlarn jag alltid varit nöjd med är Watchinternational. Efter kanske 10 klockor och armband från dom har bara en krånglat. En Rolex gmt där visarna fastnade ett par gånger första dagarna. Det gick dock till sig. Kanske dom nötte ner sig?
Rochest som är en av dom på Watchinternational jag mejlade ett par gånger med angående problemet skrev följande när jag tyckte den fungerade bra igen: OK, if any problem, please let me know.
Den meningen i sig uttrycker ett så stort förråd av empati och kunskap i engelska språket i dessa kretsar att jag blev riktigt rörd :rofl:
Sista beställningen jag gjorde va på en quartz tag link från reg/Narikaa. Vad kan gå fel? Batteri och eu baserad handlare, Vad kan gå fel? :thumbsup:
Jo, Han hade tejpat hårt med packtejp runt klockan massor av varv och inte skruvat ner kronan först med följden att den satt sig snett och haft sönder en av de översta gängorna i kronan.
:beatahorse:
Efter några mejl gick han med på £10 i rabatt på nästa klocka. Lite kass kan jag tycka eftersom den var så från start men bättre än inget. Nu har jag haft isär, filat gängor och letat ny tub/krona men gett upp skiten och lagt den i en av lådorna med reservdelar tills ny energi infinner sig. Den blev inte snygg när kronan sitter snett och minsta fukt tar sig in.
Sen Silix.. Jag minns den första klockan jag köpte av Silix, En 46mm soh för runt $250 den kom med löst urverk och stora sekundvisaren kanske två sekunder fel från 12. På min fråga om vad hon rekommenderade att jag skulle göra så var det snabba svaret: "take the watch to watch repairer to fix it"
Så ena handlarn ger snabba vänliga svar med förslag på lösningar och den andra vill inte ens andas att hon har något garantiåtagande eller kvalitetskontroll.
:raji:
Japp. Då är skitstormen över :cheer:
Min tanke med detta inlägg var att ge lite info om några av de olika handlare jag har erfarenhet av och få de nya att förstå att skit händer men oftast löser det sig. Alla klantar sig mer eller mindre och jag inser att alla med några reps har liknande historier.
Nu ska jag ta en kaffe och se om baksmällan och förkylningen kan lämna mig ifred.