• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

TaugeHauge

Do not accept unsolicited offers
31/8/13
2
0
0
Tjenare! En till Stockholmare i forumet! Mitt första inlägg dessutom. :)

greverif

Getting To Know The Place
13/9/13
89
0
0
Hej!

Stockholmare här och helt noob inom klockvärlden. Beställde min första rep idag , en AP diver 4.1 från Puretime. Är sugen på en PAM 111 och en AP Safari också men får invänta min diver och se vad jag tycker om kvalitet och om habegäret är konstant :).

adotb

18/9/13
25
6
3
Stockholmsbo här också!
Tips på säljare som man litar på? Man får vad man betalar för?
Alla som jag har betalat mer för funkar fortfarande än idag jämfört med de billigare.

Varför pga. jag har både sånna som jag har betalat mer för samt sånna som jag har betalat mindre för, och man märker skillnad på dem - man märkte det rätt snabbt.

Tips på bra säljare/hemsidor som man litar på?
(Varje gång jag har köpt så har jag varit utomlands, jag har alltid velat hålla klockorna i hand och veta vad jag betalar för - har bara beställt nån enstaka gång (rätt länge sen), och då fick jag bara skräp).

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Stockholmsbo här också!
Tips på säljare som man litar på? Man får vad man betalar för?
Alla som jag har betalat mer för funkar fortfarande än idag jämfört med de billigare.

Varför pga. jag har både sånna som jag har betalat mer för samt sånna som jag har betalat mindre för, och man märker skillnad på dem - man märkte det rätt snabbt.

Tips på bra säljare/hemsidor som man litar på?
(Varje gång jag har köpt så har jag varit utomlands, jag har alltid velat hålla klockorna i hand och veta vad jag betalar för - har bara beställt nån enstaka gång (rätt länge sen), och då fick jag bara skräp).

Som sagt, kolla upp TD här på sidan. Alla har dom tillgång till samma klockor. Skillnaden är hur serviceminded dom är, svara på mail etc. Jag har dealat med Trevor, Sead och Toro. Mailat en del med Lucy, Truetime168. Kan rekomendera dom alla. En del tar PayPal, andra inte. En klar fördel tycker jag.

greverif

13/9/13
89
0
0
När en TD har en hemsida, tex puretime , går ni bara in och handlar via hemsidan eller kör ni via email då också?

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
När en TD har en hemsida, tex puretime , går ni bara in och handlar via hemsidan eller kör ni via email då också?

Man lägger en beställning, och blir sedan kontaktad via mail. För instruktioner om betalning, QC bilder mm

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,057
16
38
Jag har aldri anvendat en hemsita från en TD. skikar altid bara en mail me fotos av den klocka jag vil ha. sen kommar dialog om QC fotos, betaling etc.

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,057
16
38
jag vet inte myckt om double chrono versionen. tyvär.
jag har sett flera vanliga top gun reps, och alla har varit fantastiske reps. jag har bara sett 2 versioner av dom 3 som finns.

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Jag har aldri anvendat en hemsita från en TD. skikar altid bara en mail me fotos av den klocka jag vil ha. sen kommar dialog om QC fotos, betaling etc.

Sant. Men dom gångerna jag beställt av Toro, har jag lagt en beställning på hans sida först.

greverif

13/9/13
89
0
0
Jag är ny inom såväl klockor som replikor men har beställt en AP diver v5 från toro. Jag har förstått att man inte får posta QC pics hur som helst på forumet. Jag undrar om det är någon här som har koll på vad man ska kolla efter på en AP som skulle kunna ge mig en second opinion som jag skulle kunna skicka ett pm till med länk till bilderna. I så fall pm:a mig gärna. Tack på förhand!

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,057
16
38
Det som är svårt at se på QC fotos, är om versionen er akkurat gjort eller om den har massar fel. De är dom tingene du själv måsta läsa i AP forumet. Ingen tvivl hos meg. V5 är den bästa diver just nu.
På QC måsta du bara kolla om alting är skruvit samman og ingenting är gjort itu. Om versionen er präcis eller inte spiller ingen roll, etter som du har bestellt en v5 redan.
Fan det är svårt at skriva svensk. Jag bara gissnar :lol:

fixen

Renowned Member
3/4/11
603
12
0
Det som är svårt at se på QC fotos, är om versionen er akkurat gjort eller om den har massar fel. De är dom tingene du själv måsta läsa i AP forumet. Ingen tvivl hos meg. V5 är den bästa diver just nu.
På QC måsta du bara kolla om alting är skruvit samman og ingenting är gjort itu. Om versionen er präcis eller inte spiller ingen roll, etter som du har bestellt en v5 redan.
Fan det är svårt at skriva svensk. Jag bara gissnar :lol:

Haha, det går ju bra, man förstår allt du skriver ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Yoshi76

DO NOT TRADE WITH ME
23/8/13
95
0
0
Ingen som har någonting kul till salu i Sthlm området?

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Sv: SWEDEN

Vad är kul :)
Jag har en billig omega chrono jag kan sätta ut på m2m och en tag link med vit urtavla som gängorna varit paj på sen leverans från narikaa om du vill ha en att jobba på :D

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Har ett par jag ska flippa när jag kommer hem från jobbet. Porsche design flat six, mm hommage "bronze", breitling super ocean 44mm och en Gen Sisu A3.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,057
16
38
kul att ni pråter om att sälja klockar, men glöm inte att poste en salu annons innan ni gör nogot av det. Reglarna säger att salu endast är i sales section.
tack :)