• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

myor

Renowned Member
10/11/14
678
8
18
hello every body I am newly moved to Sweden from Germany and this is first time for me to paying such replica. I want to buy from UK and ship to Sweden. how much is it safe to ship from uk to Sweden. and if there is problem with custom what type of penalty there will be?
best regard

No problems with customs mate.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

rockstone

Horology Curious
15/1/16
16
0
0
Kan urmakaren i stockholm dra ner hastigheten på en replica?
Går ca 25-30 sek för fort per dag.
 

edubbel

Active Member
27/9/15
248
12
0
En heads up. Precis fått en Diver baxad av vad jag tror är PostNord, postnr 121 och 116. Så om ni bor i nån av dom postorterna i Stockholm se upp. Får inte tag i min TD pga CNY och vill inte göra en chargeback, bara helt uppgiven nu.


// E
 

myor

Renowned Member
10/11/14
678
8
18
Oj!
Det var inte kul. Fick du nåt brev?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

edubbel

Active Member
27/9/15
248
12
0
Oj!
Det var inte kul. Fick du nåt brev?

Pratat med både speditören och utlämningsstället fram och tillbaka. Dom skyller på varandra, felsortering, olika terminalhänvisningar. Jag har varit en bättre detektiv än hela PNs kundtjänst sammantaget. Och så, ska det icke vara. Hela processen har ju uppmärksammat hur lite skydd vi har, trots trackingnummer och hur lite ansvar dom tar. Man får inte ens en handläggare innan postnords motsvarighet i Kina skickar ett reklamationsnummer till pn. Och med tanke på CNY och överlag hur lång tid det kan ta, så blir ju det aldrig aktuellt, och det är väl det dom räknar med.

Trots att jag kan påvisa, styrkt av ansvarig för utlämningen, paketets resa tillbaka med speditören från utlämningsstället, och av oförklarliga anledningar till en andra sortering, till postterminalen i Årsta är det locket på tills det inkommer en begäran om reklamation från Kina. Vi det laget är alla loggar och färdtjänstskrivare och annan id-apparatur nollställd, och då måste naturligtvis utredningen läggas ned.


// E
 

myor

Renowned Member
10/11/14
678
8
18
Ja, det suger på riktig. Förhoppningsvis kan TD lösa det från sitt håll efter CNY.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

floppe123

You're Saying I Can Sell?
20/5/14
26
0
1
Tjena
Känner någon i tråden till en urmakare i Linköping? Läste om han i sthlm men skulle inte sitta fel med någon som är närmare.
 

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Glömde nämna en detalj tidigare angående min möjlighet att serva urverk. Jag åtar mig först och främst 2836 och 2824. Vissa jobb utför jag, andra inte (exempelvis utför jag inte vattentätning för tillfället) Skicka PM så återkommer jag om någon är intresserad.
 

Julioss92

Horology Curious
15/11/15
24
5
3
Någon i Sthlm som sitter på en Franken Datejust, TC eller Noob V6S dom vill sälja?
 

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Någon i Sthlm som sitter på en Franken Datejust, TC eller Noob V6S dom vill sälja?

Även om du skriver på svenska här så är försäljning utanför avsedd avdelning här på forumet förbjuden. Lägg in en wanted-annons på rätt plats ;)
 

edubbel

Active Member
27/9/15
248
12
0
Även om du skriver på svenska här så är försäljning utanför avsedd avdelning här på forumet förbjuden. Lägg in en wanted-annons på rätt plats ;)

[emoji1433]


// E
 

biscione

You're Saying I Can Sell?
8/6/16
30
2
8
Skönt att se hur många svenskar vi har här, ny på RWI och ser fram emot tiden framöver!
 

Dj Mastergrind

Looking Around
16/3/09
4
0
0
Beställde tre klockor från Toro. Två av dem fungerar utan problem men den tredje har en skada i glaset. Behöver därför skicka tillbaka den för reparation. Vad ska man välja för tjänst hos Posten så det är spårbart hela vägen fram? Ser ut som att bara är EMS som är spårbart hela vägen men ca 700 kr i frakt känns lite saftigt. Finns ju Rek 2000 för 155 kr men vad jag förstår är det inte spårbart i Kina. Hur har ni gjort när ni skickar tillbaka klockor?
 

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Beställde tre klockor från Toro. Två av dem fungerar utan problem men den tredje har en skada i glaset. Behöver därför skicka tillbaka den för reparation. Vad ska man välja för tjänst hos Posten så det är spårbart hela vägen fram? Ser ut som att bara är EMS som är spårbart hela vägen men ca 700 kr i frakt känns lite saftigt. Finns ju Rek 2000 för 155 kr men vad jag förstår är det inte spårbart i Kina. Hur har ni gjort när ni skickar tillbaka klockor?

Normalt är det sällan någon idé att skicka tillbaka. Det blir en oerhört dyr frakt och du är ofta utan klockan i månader innan den kommer tillbaka, förhoppningsvis fixad. Ibland inte. Vänd dig till någon av urmakarna/moddarna här på forumet. Själv reparerar jag 2836 och 2824-verk. Vad är det för en skada du har i glaset? Kan du ta en bild?
 

myor

Renowned Member
10/11/14
678
8
18
Beställde tre klockor från Toro. Två av dem fungerar utan problem men den tredje har en skada i glaset. Behöver därför skicka tillbaka den för reparation. Vad ska man välja för tjänst hos Posten så det är spårbart hela vägen fram? Ser ut som att bara är EMS som är spårbart hela vägen men ca 700 kr i frakt känns lite saftigt. Finns ju Rek 2000 för 155 kr men vad jag förstår är det inte spårbart i Kina. Hur har ni gjort när ni skickar tillbaka klockor?

Jag hade frågat Toro om själva glaset och byt det på egen hand. Snabbare, billigare och säkrare...
 

Dj Mastergrind

Looking Around
16/3/09
4
0
0
Tack för era svar! Tyvärr är det inte bara glaset som det är fel på. Något inne klockan verkar löst och när man skakar den så låter det oftast som en "kula" är lös där inne. Klockan ifråga är denna: http://www.torobravos.xyz/index.php?route=product/product&keyword=007&product_id=874

Bild på skadan i glaset, ser ut som AR coatingen är skadat. Det känns inget på utsidan.
http://forumbilder.se/FA5HT/fullsizerender

edit: tittade närmare på klockan nu, verkar vara skruven i mitten som håller "skölden" (som roterar) på plats som är lös.
 

edubbel

Active Member
27/9/15
248
12
0
Tack för era svar! Tyvärr är det inte bara glaset som det är fel på. Något inne klockan verkar löst och när man skakar den så låter det oftast som en "kula" är lös där inne. Klockan ifråga är denna: http://www.torobravos.xyz/index.php?route=product/product&keyword=007&product_id=874

Bild på skadan i glaset, ser ut som AR coatingen är skadat. Det känns inget på utsidan.
http://forumbilder.se/FA5HT/fullsizerender

Jag har skickat till T flera gg av olika anledningar. Gått bra för mig med rek brev, dock tar det ett par månader fram och tillbaka. Toro är inte direkt känd för att packa bra, jämfört med andra TDs tyvärr.


// E