• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

andber

Known Member
16/1/15
164
49
28
Vad fick du betala för en service hos honom?

Vet inte vad han tar för en "vanlig" service.
I mina försök att få igång klockan så hade jag lyckats ha sönder 2 delar som han måste byta ut, 1800:- betalade jag.
 

WolfieWST

Renowned Member
25/11/14
658
20
18
Sweden
Vafan är grejen med att det är så många scammers från Sverige? Ett sådant rykte vill inte jag att folk ska ha om vårt land? X.X
 

orm

Known Member
1/9/09
147
0
0
2 scammers varav 1 har varit hederlig rätt länge innan. Sen en otrevlig person.

Irriterande och pinsamt men inte katastrofalt.

Rätt få svenskar som är aktiva på ett positivt sätt så proportionerna blir skeva.

Håller tummarna för att det inte blir värre!
 

kravallpolisen

Known Member
29/7/15
118
5
18
Sweden
Tänkte bara passa på och säg Hej när jag ändå är här inne och botaniserar. Jag har varit medlem en liten stund men för en ganska anonym tillvaro. Lyckas att utöka min samling med 5 reps sedan jag anslöt till RWI.... Har handlat både från TD och M2M. Det känns dock som om det är dags för fler :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

sicilianu

I'm Pretty Popular
Certified
18/8/14
1,045
55
48
Jag är also från Sverige. Nu bor jag i Rättvik men vi kan träffas i Stockholm också i helgerna. Jag har en TC sub v6 och behöver en urmakeri för reps finns det någon is Stockholm?
Finns det någon som har en noob V5 Sub-C? Jag skulle vilja se en om det är möjligt.
 

vanheden

Horology Curious
16/10/12
20
5
3
Tja!
Bor i Uppsala och har varit medlem ett tag vilket resulterat i 4 reps hittills, alla Panerai.

Har en önskan om att lära mig serva dom själv men inte kommit mig för än så länge. Om ngn har en urmakare som kan rekomenderas i stan vore det uppskattat.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
 

sicilianu

I'm Pretty Popular
Certified
18/8/14
1,045
55
48
Tidigare i denna tråd har urmakare efterfrågats.
Kan bekräfta att St Görans UR vid Fridhemsplan (Stockholm) är bra och kunnig, han har inga problem med att arbeta med kopior.

Min SubC med ETA-2824 stannade plötsligt, jag skakade och "slog" för att få igång den utan resultat.
I mina försök att få igång den så gick dessutom en del sönder(kommer inte ihåg vad den hette, jag är amatör..)
Efter renovering och byte av trasig del så tickar den på som den ska igen!

Han hjälpte mig även att korta länken på min vintage-sub, den var för komplicerad för mig.

Hej! Har du någon mejl adress eller mobil nummer jag kan kontakta honom? Jag har en TC sub v6 som har en trasig maskin..
 

andber

Known Member
16/1/15
164
49
28
Hej! Har du någon mejl adress eller mobil nummer jag kan kontakta honom? Jag har en TC sub v6 som har en trasig maskin..

Nej,
Det är en äldre herre som man gör bäst i att prata med personligen tror jag.
Om man inte bor i Stockholm så kan man nog ringa på den fasta telefonen och komma överens.
Han är inte helt lätt att diskutera med men en stor klockentusiast, ETA tror jag han kan laga med förbundna ögon.
 

sicilianu

I'm Pretty Popular
Certified
18/8/14
1,045
55
48
Nej,
Det är en äldre herre som man gör bäst i att prata med personligen tror jag.
Om man inte bor i Stockholm så kan man nog ringa på den fasta telefonen och komma överens.
Han är inte helt lätt att diskutera med men en stor klockentusiast, ETA tror jag han kan laga med förbundna ögon.

Ok! Tack!
 

surfski64

Horology Curious
14/1/13
19
2
3
Stockholm, Sweden
Hej, Peter heter jag och jag bor också i Sthlm. Kul att den hänger så många swedes här på forumet!

Jag har också en sub från TC, en TC 16610 Lv sub type I från 2013, som jag skickade till TC i USA för service då jag inte hittade nån urmakare i Stockholm som ville hjälpa mig. Tar gärna emot tips på urmakare här hemma.

När jag fick den tillbaka så har den mest blivit liggande tyvärr. Nu blir det mest min 44mm PAM 111 som jag använder som daily beater. Tycker Rollen känns så liten på handleden.

Väntar ivrigt på min 47mm PAM508 som ska landa nu innan jul.

Nån som är sugen på att införskaffa en Rolex i grymt skick och med svart original insert och en grön TC insert, kontakta mig!
 

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Jag kommer eventuellt inom en snar framtid att kunna åta mig vissa urmakerijobb på reps. Kommer i så fall att prata med admins först förstås, men hör gärna av er via PM om intresse finns så att jag vet om det är värt mödan.
 

edubbel

Active Member
27/9/15
248
12
0
Kul och hitta svenskar på RWI. Lokaliserad i Sthlm själv. Innehar ett par ROOs och en pam sub. Försöker också hitta urmakare som kan jobba med a7750.
 

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Om någon har ett specifikt problem med sitt urverk, PM:a mig så kan jag se efter om det är något jag skulle kunna hjälpa till med. Kommer inte att serva 7750, sorry :)
 

tami

Known Member
27/9/14
118
0
0
Vart kan man lämna in sin AP för att få den slipad samt det rostfria bandet?
 

coooool

Known Member
4/6/12
160
0
16
hello every body I am newly moved to Sweden from Germany and this is first time for me to paying such replica. I want to buy from UK and ship to Sweden. how much is it safe to ship from uk to Sweden. and if there is problem with custom what type of penalty there will be?
best regard