• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

SuperfrankenSub

You're Saying I Can Sell?
16/3/15
51
0
0
Finns det någon i Sverige som kan meka ett rolex 1570 åt mig? Som är rep-vänlig mao.? har en franken med boetten som enda rep(resten gen), moddad MBK-boett... Tack på förhand! PM skulle vara superschysst...
 

Gridi

Horology Curious
7/5/15
16
0
0
Hej alla. Jag är ny medlem här och undrar om någon säljer en rolex deepsea d-blue? Alternativt om det finns några svenska eller europeiska sidor med (billig fraktavgift). Tack för hjälpen.
 

mr replay

Horology Curious
12/12/14
23
0
0
Hej alla, ny från Sthlm! Har köpt mina mina två första rep. Finns de ngn som servar dessa AP i Sverige. Annars vet jag en bra i Tyskland (Domi)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

SuperfrankenSub

You're Saying I Can Sell?
16/3/15
51
0
0
Hej alla, ny från Sthlm! Har köpt mina mina två första rep. Finns de ngn som servar dessa AP i Sverige. Annars vet jag en bra i Tyskland (Domi)

Domi har 12 veckors väntetid så jag skulle nog rekommendera SSTEEL i Finland. Grym är han.
 

mr replay

Horology Curious
12/12/14
23
0
0
Vet att de är 12v som gäller, riktigt tråkigt o vänta 3 mån. Det är ingen ny bil man köpt utan en rep klocka hehe


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

mr replay

Horology Curious
12/12/14
23
0
0
Kände inte till han i Finland, låter ju super. Är han lika duktig? Hur lång tid tar han på sig? Har du koll på priset? Tack superfrankenSup


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

mr replay

Horology Curious
12/12/14
23
0
0
the service include full movement service with jewel mod which is 185 EUR per watch. waiting time is approx. 12 weeks. Är inte så duktig på de här.
Vad betyder detta exakt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Chavezzito

Active Member
24/1/12
265
4
18
the service include full movement service with jewel mod which is 185 EUR per watch. waiting time is approx. 12 weeks. Är inte så duktig på de här.
Vad betyder detta exakt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Att han servar klockan, fixar sekunder vid 12 problemen med sin extra juvel för 185 euro per klocka, väntetid ca 12 veckor.
 

Chavezzito

Active Member
24/1/12
265
4
18
Någon som kan bistå med tips?

Vet inte om du löst det än men jag hade fick idag 2 klockor som tullen försökte antasta...ransom var att visa betalningskvitto/transaktion (jag visade banktransaktionen som inte säger vad innehållet är) och så fick jag betala 429 i tull för att få dom...betalar gärna det mot att få klockorna:

35c80f29d9bf2d27732642797dbf505f.jpg
 

mr replay

Horology Curious
12/12/14
23
0
0
Mina har inte kommit än, väntar fortfarande på de ska bekräfta betalningen som gjordes i fredags. 429kr är inte mkt för dessa två fantastiska klockor[emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

champagnesky

Active Member
28/10/12
493
9
18
Finns det någon i Sverige som kan meka ett rolex 1570 åt mig? Som är rep-vänlig mao.? har en franken med boetten som enda rep(resten gen), moddad MBK-boett... Tack på förhand! PM skulle vara superschysst...

Det är rätt vanligt att man köper en aftermarket boett, om resten är gen, varför inte gå till en vanlig urmakare?
 

champagnesky

Active Member
28/10/12
493
9
18

andber

Known Member
16/1/15
164
49
28
Tidigare i denna tråd har urmakare efterfrågats.
Kan bekräfta att St Görans UR vid Fridhemsplan (Stockholm) är bra och kunnig, han har inga problem med att arbeta med kopior.

Min SubC med ETA-2824 stannade plötsligt, jag skakade och "slog" för att få igång den utan resultat.
I mina försök att få igång den så gick dessutom en del sönder(kommer inte ihåg vad den hette, jag är amatör..)
Efter renovering och byte av trasig del så tickar den på som den ska igen!

Han hjälpte mig även att korta länken på min vintage-sub, den var för komplicerad för mig.
 

orm

Known Member
1/9/09
147
0
0
Stort tack för det tipset andber, då har jag en backup om jag inte lyckas fixa rotorn på min Omega CrPo själv.
 

mr replay

Horology Curious
12/12/14
23
0
0
Har precis köpt AP Senastien Buemi. 7750 movement. Visaren står helt stilla men om man skakar så går den sakta en stund innan den stannar igen. Behöver jag skruva upp den på ngt sätt eller vad ska jag göra?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

keetz

Looking Around
24/6/15
3
0
0
Någon som sitter på en Seamaster att sälja? Gärna Göteborg, men skicka går bra även det.
 

champagnesky

Active Member
28/10/12
493
9
18
Har precis köpt AP Senastien Buemi. 7750 movement. Visaren står helt stilla men om man skakar så går den sakta en stund innan den stannar igen. Behöver jag skruva upp den på ngt sätt eller vad ska jag göra?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hur länge går visaren om du vrider upp den manuellt?
 

champagnesky

Active Member
28/10/12
493
9
18
Tidigare i denna tråd har urmakare efterfrågats.
Kan bekräfta att St Görans UR vid Fridhemsplan (Stockholm) är bra och kunnig, han har inga problem med att arbeta med kopior.

Min SubC med ETA-2824 stannade plötsligt, jag skakade och "slog" för att få igång den utan resultat.
I mina försök att få igång den så gick dessutom en del sönder(kommer inte ihåg vad den hette, jag är amatör..)
Efter renovering och byte av trasig del så tickar den på som den ska igen!

Han hjälpte mig även att korta länken på min vintage-sub, den var för komplicerad för mig.

Vad fick du betala för en service hos honom?