• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Pams för hela slanten, 127 och 111. Yes via hemsidan, kollade de flesta tds och prisen varierade lite. Blev toro av en slump.

swedesoc

Getting To Know The Place
1/3/13
61
0
0
Toro har fungerat bra för mig.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Myrbasen

Do not accept unsolicited offers
16/3/14
6
0
0
Nu börjar jag närma mig för köp av min första rep, och har egentligen bara två frågor innan jag slår till!

1: Finns det någon risk att tullen beslagtar klockan? Risken är väl att jag får betala tull och skatt, men finns det några andra risker?

2: Är det något jag bör tänka på innan jag köper denna klockan? Har läst diverse guider och det ända negativa verkar vara urverket (Asian 7750) är lite ömtåligt.
http://www.torobravos2014.com/index.php?route=product/product&path=25_29&product_id=960

Hoppas jag inte ställt allt för dumma frågor nu, men tackar för all hjälp en nybörjare på replikaklockor kan få :)

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
1. Minimal risk. Jag har aldrig hört talas om det.

2. Inget mer än det du redan vet. Att 7750s har ett aningen sämre rykte än de flesta andra verk.

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Har hört talas om tullproblem men då har det bara rört sig om hur mycket pengar dom vill ha. :-D Aldrig hänt mig dock.

Skickat från min SM-P600 via Tapatalk

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Det är inte så extremt ovanligt, Ryan värderar Sverige som ganska hög risk och han har mycket erfarenhet.

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Av 550-600 försändelser jag tagit emot från Kina senaste två åren (inte bara klockor) så har kanske 30 "fastnat " i tullen.

Dom har hittills inte öppnat något ännu. I andra länder har det öppnats saker utan åtgärd. Som tex lyspulver :p

Alla de som fastnat har blivit skickat med andra än China post och ems. "snabba" bolag typ DHL och FedEx. Verkar ha så gott som automatisk värde kontroll på sina försändelser.

Det innebär en del strul / tid förutom tullens avgifter.

leifdahl

16/3/14
48
0
0
Jag tänkte köpa, men har lite problem med betalning, gick inte att betala med VISA. Något tips på vilket alternativ som är bäst?

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Wu. Registrera / identifiera dig så brukar man få första gratis.
Man måste skicka kopia på körkort har jag för mig men ska man skicka ett par hundra kan det va värt det. Jag kolla senast idag på deras hemsida. $39 -250 SEK för att skicka $300 och överföring kostar också däruppåt :-( men du kan lita på att pengarna kommer fram iaf.

leifdahl

16/3/14
48
0
0
Shit va dyrt! Kan man typ inte knalla till forex och få hjälp med att betala genom WU

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Jo. Sen har dom ofta ombud i små turkbutiker och liknande.
Jag har för mig att det kostar lika där men kolla du och återkom med svar för jag orkar inte kolla deras sida nu

phunkshunz

Banned member, the goat does not approve
Banned
24/12/12
302
0
16
Hallå svenskar! tänkte köpa mig en noobsub med asian 2836 från tswatch nu i dagarna men har ett problem med väldigt stora händer. Så min fråga är hur kan jag få tag i extra länkbitar till armbandet? Och tror ni det är ett bra köp?

http://www.tswatchltd.com/14312-ro1...amic-noobfactory-ss-no-date-v-asian-2836.html

BE OM QC PICS Ã…XÃ…...

Jag har haft knas med TS de senaste 2 ordrarna... fel klocka kom i ena ordern... och i den andra ordern hade jag problem med båda klockorna.. rent funktionsmässigt...

TS är bra och har bra kommunikation, men be dom kika lite extra på klockorna... och som sagt be om QC pics..

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Trodde det var standard att skicka qc, aldrig behövt be om det.

ramviksrille

Active Member
6/1/12
435
0
0
Det varierar. Deras egen qc varierar också väldigt mycket. Sist jag beställde avrådde handlarn mig pga att han fått många reklamationer från den batchen. De flesta hade tagit pengarna, skickat klockan och hoppats att man inte gnällt.

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Känns väldigt dumt av TD att inte skicka qc, brukar ta hus i helvete när något är fel. Om de har skickat QC är det köparens "fel" om varan inte är godtagbar.

Men alltid lätt att stå vid sidlinjen och vara smart ;)

phunkshunz

Banned
24/12/12
302
0
16
TS skickar enbart qc om man ber om det. Andra TD jag handlat av har alltid skickat bilder.

Ska ge mig in den härliga leken att skicka tillbaka en klocka till Kina... Blir intressant...

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
TS skickar enbart qc om man ber om det. Andra TD jag handlat av har alltid skickat bilder.

Ska ge mig in den härliga leken att skicka tillbaka en klocka till Kina... Blir intressant...

Mycket. Kan ta en j-la tid. Min erfarenhet av "våra" TD:s är mycket bra. Men då har jag bara nyttjat dom "mindre". Får känslan av att dom bryr sig mer om ni förstår :nana:

phunkshunz

Banned
24/12/12
302
0
16
Skicka tillbaka är ju verkligen sista utvägen... Men haft en urmakare som kikat på den och han sa bara att utverkat är knas och att det bara är att kasta den... Vilket jag absolut inte tänker göra :-(

Surt sa räven...

Myrbasen

Do not accept unsolicited offers
16/3/14
6
0
0
Då har man beställt sin första replika från Toro, nu börjar en lång väntan! :)