• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

Wahlberg

Getting To Know The Place
10/6/13
33
0
0
Hej gott folk! Håller på att kolla efter min första rep och undrar vilka TD's ni föredrar. Har förstått att inte alla skickar till Sverige. Hittade en LMPO hos puretime samt intime :)

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Har bara provat PT men intime ska vara bra med. Har beställt från Toro, PT, watcheden, Jackson och tswatchltd utan problem och tycker PT är den bästa hittills om än lite dyrare.

Skickat från min SM-P600 via Tapatalk

Wahlberg

10/6/13
33
0
0
Tackar! Har du fått hjälp av TD med ev. felande urverk eller annat? Jag är lite av en olycksfågel nämligen. Någon hundring extra kvittar ju om servicen är bra!

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Jag har faktiskt haft tur med det. Har läst om dom som har fått trasiga verk och i regel så får dom hjälp av td men det innebär att skicka tillbaka klockan till Kina..

phunkshunz

Banned member, the goat does not approve
Banned
24/12/12
302
0
16
Fått en med trasigt urverk av TS, inga problem att skicka tillbaka och få den utbytt. Den är på väg hem igen med "nytt" eta urverk. Kan starkt rekommendera TS!!!

Wahlberg

10/6/13
33
0
0
Härligt med svar! Nu ska jag komma igång med samlandet. Vad brukar frakten landa på? Måste det skeppas triangulärt till Sverige?

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Har kört direkt från Kina utan problem. Alltid en minimal risk att man åker på tull men det har inte hänt än.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Härligt med svar! Nu ska jag komma igång med samlandet. Vad brukar frakten landa på? Måste det skeppas triangulärt till Sverige?

25usd betalade jag senast med ems. Tycker det är helt okej.

Anser inte att det behöver skickas via något annat land. Du kan ju kolla om din klocka finns hos sead, han har ett lager i UK.

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Såg en snubbe idag med en AP diver, undrade om det var någon av er som var ute och stilade eller om den var gen:)
Skulle ha hostat lite och sagt RWI samtidigt, se vilken reaktion jag fick.

aarvidsson

Do not accept unsolicited offers
30/10/12
5
0
1
Tjena, nu har ytterligare en svensk hittat hit. Bor i Linköping och har hittils bara fått hem en LMPO och en Steelfish med vit urtavla, men jag har också haft sagda steelfish hos SSTEEL i Finland för byte av urverk (då det som sitter i de nyare H factory Breitling Steelfish är en tunna skit). Någonting säger mig att en hel del av mina surt förvärvade slantar kommer hamna hos TDs framöver... :p

Calibre16

Active Member
31/1/12
490
64
28
Såg en snubbe idag med en AP diver, undrade om det var någon av er som var ute och stilade eller om den var gen:)
Skulle ha hostat lite och sagt RWI samtidigt, se vilken reaktion jag fick.
Vart var detta? ;)

Wahlberg

10/6/13
33
0
0
Tjena, nu har ytterligare en svensk hittat hit. Bor i Linköping och har hittils bara fått hem en LMPO och en Steelfish med vit urtavla, men jag har också haft sagda steelfish hos SSTEEL i Finland för byte av urverk (då det som sitter i de nyare H factory Breitling Steelfish är en tunna skit). Någonting säger mig att en hel del av mina surt förvärvade slantar kommer hamna hos TDs framöver... :p

Välkommen!
Nu blir du pank ska du se :D själv väntar jag på min första; en LMPO. Blir väl säkert också av med det ekonomiska överskottet så småningom...

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Mmm, så det börjar. Snart inser ni att ni har ett problem, sen är det bara att acceptera att man bara ska ha fler.. så get out while you can! Om ni inte tror mig så får jag önska er välkomna till galenskapen. :)

Wahlberg

10/6/13
33
0
0
Själv är jag väldigt nöjd redan, är väl bara en pam och en AP som saknas.

När man tänker efter hade det nog varit kul att addera en Tudor, en HBB, en JLC och något annat kul, faaaaan...

aarvidsson

Do not accept unsolicited offers
30/10/12
5
0
1
Just en Tudor står på listan, men jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha en PAM 029 eller inte. Jag skulle bra gärna ha en pepsi, men jag vill verkligen inte ha en Rolex >_< Jag har handlat av Toro, vad säger ni andra om handlare?

champagnesky

Renowned Member
28/10/12
507
20
18
Någon som har koll på repvänliga urmakare i Stockholm btw?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Stod inte det tidigare i tråden? Kommer inte ihåg vad han hette. I sthlm i alla fall.

phunkshunz

Banned member, the goat does not approve
Banned
24/12/12
302
0
16
Vid Fridhemsplan liggen han. Korsningen st göransgatan och st eriksgatan?! Nån som minns?!

swedesoc

1/3/13
61
0
0
Det där låter bekant.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk