• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Skicka tillbaka är ju verkligen sista utvägen... Men haft en urmakare som kikat på den och han sa bara att utverkat är knas och att det bara är att kasta den... Vilket jag absolut inte tänker göra :-(

Surt sa räven...

Been there done that. Inte kul eller gratis

phunkshunz

Banned member, the goat does not approve
Banned
24/12/12
302
0
16
Kan berätta att jag just varit på urmakaren vid hörnet av Sankt eriksgatan och Sankt göransgatan.

Han är mkt vänligt inställd till replikor.

Han berättade att min omega var väldigt bra gjord och att urverket är ett äkta ETA verk.

Han kunde inte hjälpa mig med mitt problem men bad mig återkomma i framtiden med mina klockor.

Han rekommenderas.

swedesoc

Getting To Know The Place
1/3/13
61
0
0
Tackar för den informationen :-D

Skickat från min SM-P600 via Tapatalk

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Hur lång tid brukar det ta för EMS att komma till Sverige? Alltså från att det är dispatched from China till det går att spåra i Sverige?

Myrbasen

Do not accept unsolicited offers
16/3/14
6
0
0
Min leverans gick fort. Toro skickade klockan den 26/3. 28/3 blev den "dispatched" från kina. 31/3 gick den spåra på postens hemsida och den 1/4 levererades klockan med bil till min dörr! Hur smidigt och snabbt som helst!

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Hur lång tid brukar det ta för EMS att komma till Sverige? Alltså från att det är dispatched from China till det går att spåra i Sverige?
EMS brukar vara grymt snabba. 4-5 dar typ!

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Fan mina paket skickades från Kina den 22e. Vaaaaaaatt är dom! :blue:

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,057
16
38
Ta de lugnt. Ems kan vara snabba men iblandt tar de up til 2-3 veckor.
Ursækta min starka bornholmske dialekt :lol:

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Ta de lugnt. Ems kan vara snabba men iblandt tar de up til 2-3 veckor.
Ursækta min starka bornholmske dialekt :lol:

Jo jag vet, beter mig som ett litet barn som väntar på julafton.. Klockorna fördärvar mig

leifdahl

Getting To Know The Place
16/3/14
48
0
0
Känner mig alltid nojjig när man betalar med WU för något man inte fått men men finns ju inte många möjligheter som noob om man säger så.

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Någon som fått brev från tullen där de begär mer info om leveransen med klockan? Kvitto etc?

Vad skickade ni in?

pobjednik

Active Member
27/6/10
352
4
0
Send them pp copy or the wu copy. They only want to know how much you payed for ir so that they can charge you. That is nothing serious and as soon as they get your mail they will send the watch to you and you will have to pay 100-300 sek. Happened to me 20 times or so and you don't have to worry ;)
Just tell them it is a cheap watch from china ;)

fixen

Renowned Member
3/4/11
603
12
0
Någon som fått brev från tullen där de begär mer info om leveransen med klockan? Kvitto etc?

Vad skickade ni in?

Jag har fått det en gång.
Skickade inte in nått, sa bara att kvitto borde ligga med i paketet.
Sen skickades klockan vidare hem till mig dagen efter :)

Kanske inte att rekommendera men funkade för mig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Det löste sig efter mycket jävla strul. TD hade knappt skrivit något på paketet så därför de klagade. Fegade ur rejält och skickade in korrekta värdet, så blev en del tull. Är man en snäll svenska så är man.

sweden

I'm Pretty Popular
10/6/13
1,041
13
38
Jo precis. När jag håller i klockan försvinner alla världens problem ;)

phunkshunz

Banned member, the goat does not approve
Banned
24/12/12
302
0
16
Sån klocka vill jag ha åxå... Jag känner enbart suget efter nästa klocka...