• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

shayer

Getting To Know The Place
24/5/12
15
0
1
Hej allihopa!
Vill bara skriva min första inlägg här på forumet.
Jag är bosatt i stockholm! :)

Alidberg

28/9/14
67
0
0
Ingen här i Sverige som vill sälja sin LMPO Noob till mig :D ?

Tjena,
jag ansluter till sverigetråden här från Norrbotten :)
Har en Noob LMPO LE med ett schweiziskt ETA 2824-2 verk till salu om du är intresserad. Bara testad på handleden ett par timmar men för liten för min smak.
Kommer lägga ut den på sales under helgen

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Har en lätt kantstött CrPO som jag eventuellt funderar på att sälja. 42 mm. Bästa replikan jag någonsin haft, men den får inte riktigt så mycket tid på armen som man skulle kunna önska.

Välkommen för övrigt!

trampstamp

Do not accept unsolicited offers
21/3/14
6
0
0
Har du några bilder på den :D ?
Kollade igenom din post-historik lite snabbt men fann inget.
Är den 42mm i diameter?

Dynaduck langa gärna bilder du med :D

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Här kommer bilder. Den har som sagt fått sig en törn som gjort att tre stycken "tänder" på bezeln är lite naggade i ovankant precis vänster om nummer 30. Dessutom finns två mindre jack på inserten vid 50, men det är väldigt svårt att få med på bild. Vidare har ena sidan av armbandet några jack som bör gå att slipa till relativt enkelt och spännet har vanliga desk diving marks så att säga.

Jag har ett album online eftersom jag under dagen fotat för att eventuellt lägga ut den på m2m senare idag. Har dock inte bestämt mig. Det är verkligen en super-rep.
https://imgur.com/a/niDgF

Eventuellt intresse kan vi ta via PM.

trampstamp

21/3/14
6
0
0
Här kommer bilder. Den har som sagt fått sig en törn som gjort att tre stycken "tänder" på bezeln är lite naggade i ovankant precis vänster om nummer 30. Dessutom finns två mindre jack på inserten vid 50, men det är väldigt svårt att få med på bild. Vidare har ena sidan av armbandet några jack som bör gå att slipa till relativt enkelt och spännet har vanliga desk diving marks så att säga.

Jag har ett album online eftersom jag under dagen fotat för att eventuellt lägga ut den på m2m senare idag. Har dock inte bestämt mig. Det är verkligen en super-rep.
https://imgur.com/a/niDgF

Eventuellt intresse kan vi ta via PM.

Det är onekligen en vacker skapelse.
Dock är det ju en hel del stryk som den verkar ha fått som gör ont i mitt klockhjärta =(.

Ska invänta den andra gossen o se om han hade några bilder, men jag ska även tänka på saken.
Tack för bilderna!

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Det beror förvisso på vad man menar med en hel del :) Armbandet är enkelt ordnat, dock är "tänderna" på bezeln något lurigare. Möjligen skulle jag fila till kanten på dem. Om du zoomar in bilderna ser du lättare omfattningen. När den är på armen ser man det knappt med tanke på vinkeln. Men jag förstår dig, klart man vill ha en klocka helt i mint condition :)

Eventuellt funderar jag på att fixa till armbandet innan försäljning. Har inte bestämt mig ännu.

Alidberg

28/9/14
67
0
0
Har du några bilder på den :D ?
Kollade igenom din post-historik lite snabbt men fann inget.
Är den 42mm i diameter?

Har min uppe på sales nu: http://forum.replica-watch.info/vb/showthread.php?t=207665

Jo den är 42mm (finns bara i 42mm, både gen och rep)
Tyvärr är några markers inte riktigt centrerade, tänkte (såg) inte på det när jag köpte den.
Är du intresserad kan vi säkert komma överens. Skicka ett PM bara.

Mvh

WolfieWST

Renowned Member
25/11/14
658
20
18
Sweden
Tjeenare alla!
Woow, trodde inte att det var så här många svenskar på detta forum, vilken överraskning! Super kul! :D

Själv så är man bosatt i Stockholm City :p

trampstamp

21/3/14
6
0
0
Gott, vad har ni för planer på nya klockor =)? Eller är det gen som gäller i fortsättningen ;) ?

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
För mig är det fortsatt reps. Har en Noob 116610 på ingång, sedan är det nog. Då har jag två fina reps. Möjligen att jag lägger till en Tudor Black Bay, men sedan ger jag mig nog. Jag gillar inte att ha alldeles för många klockor. Får nöja mig med 2-3 st och sedan flukta på bilder och annat här på RWI :)

Förr i tiden hade jag på tok för många....

champagnesky

Renowned Member
28/10/12
507
20
18
För mig är det fortsatt reps. Har en Noob 116610 på ingång, sedan är det nog. Då har jag två fina reps. Möjligen att jag lägger till en Tudor Black Bay, men sedan ger jag mig nog. Jag gillar inte att ha alldeles för många klockor. Får nöja mig med 2-3 st och sedan flukta på bilder och annat här på RWI :)

Förr i tiden hade jag på tok för många....

Bättre att upgrada bef reps med gen delar istället för att köpa nya :)

shayer

24/5/12
15
0
1
Va just förbi S:t Görans Ur här i stockholm och lämnade in min Pam111 för reparation och det gick utmärkt och ägaren är rep vänlig.
Får väl se hur bra den fungerar efter behandlingen hos urmakaren.

nimnul

Active Member
20/10/09
201
0
16
Sweden
Bättre att upgrada bef reps med gen delar istället för att köpa nya :)
Eller bygg egna
8f05a5181382d4ee35fc605c3b4198d2.jpg