• The finalists in the Mod OTY have been chosen, please go vote in the finals: MOD OTY Link
  • It's our birthday and YOU get the gifts! Eight giveaways including six watches that you can enter for free! RWI Birthday Free Gifts Link

• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

Skägg

Active Member
22/5/14
292
1
18
Tyvärr så läser jag lite där ibland...
försöker hålla mig till köp och sälj.
gillar inte mentaliteten där.

nimnul

Active Member
20/10/09
201
0
16
Sweden
Håller med. Det tog hus i h-e när jag lade upp byggen som inte var koscher i deras ögon. Sedan kan man inte radera eller redigera sina inlägg i efterhand.

Skägg

Active Member
22/5/14
292
1
18
Tyvärr, gör du något som "panelen" inte gillar blir det ett jävla liv och alla hänger på.
Någon som inte gillade rolex och det blev ett jävla liv.

Atlantis12

Getting To Know The Place
26/8/09
79
0
0
Hej!
Har helt ledsnat på hobbyn!
NÃ¥gon som tipsar hur man hittar tillbaka?

/F

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Jag vet att jag förmodligen borde läsa igenom alla 55 sidor i den här tråden, men det är lättare att ställa frågan direkt:
Jag har än så länge inte haft något problem med mina reps, men en dag är det väl dags för någon form av service kan jag tänka mig. Hur är det, har vi någon pålitlig urmakare i Sverige som åtar sig "vår" typ av klockor? Inser att man kanske inte skriver ut den informationen här i tråden, men skicka gärna PM. Vill ogärna skicka tillbaka en eventuellt felaktig klocka till Kina, det tar lång tid och innebär en alltför stor risk.

jovo

2/7/14
57
0
6
Vad fick du för arbete utfört om man får fråga!

hado67

I'm Pretty Popular
4/7/11
1,748
2
38
Vad fick du för arbete utfört om man får fråga![/QUOTE

Hade en Panerai 196 som la av efter nån månad. Med ett 7753 urverk. Tydligen nån skruv som lossnat.

jovo

2/7/14
57
0
6
Ok tack, skönt att veta vart man kan gå om man får problem :thumbsup:

champagnesky

Renowned Member
28/10/12
507
20
18
Håller med. Det tog hus i h-e när jag lade upp byggen som inte var koscher i deras ögon. Sedan kan man inte radera eller redigera sina inlägg i efterhand.

Är det du som hade en Franken GMT?

champagnesky

Renowned Member
28/10/12
507
20
18
Jag vet att jag förmodligen borde läsa igenom alla 55 sidor i den här tråden, men det är lättare att ställa frågan direkt:
Jag har än så länge inte haft något problem med mina reps, men en dag är det väl dags för någon form av service kan jag tänka mig. Hur är det, har vi någon pålitlig urmakare i Sverige som åtar sig "vår" typ av klockor? Inser att man kanske inte skriver ut den informationen här i tråden, men skicka gärna PM. Vill ogärna skicka tillbaka en eventuellt felaktig klocka till Kina, det tar lång tid och innebär en alltför stor risk.

Skulle nog rekommendera att skicka till SSTEEL i Finland istället.

vanheden

Seasonal watch entusiast
Patron
Certified
16/10/12
68
43
18
God kväll!

Har en bronzo (pam 382 KW) på ingång och har läst mkt kring problemen med dess A7750 urverk. Funderar om man bör låta serva den direkt. Ngn som har erfarenhet av denna fantastisk läckra klocka?

/ V

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Skulle nog rekommendera att skicka till SSTEEL i Finland istället.

Tänkte bara nämna att jag för någon månad sedan hade förmånen att få vara kund hos SSTEEL då han moddade och servade min Explorer 1. Bättre kille går inte att hitta för sådana här jobb. Vilken service, vilken kommunikation!

champagnesky

Renowned Member
28/10/12
507
20
18
Tänkte bara nämna att jag för någon månad sedan hade förmånen att få vara kund hos SSTEEL då han moddade och servade min Explorer 1. Bättre kille går inte att hitta för sådana här jobb. Vilken service, vilken kommunikation!

Mickey är grym! Gillar att han lägger upp en flickr album för varje projekt.