• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

NORWAY

Prlx

Known Member
Certified
12/12/19
167
30
28
Interessert i kjøpe frankenprosjekter om noen har liggende!
Har en hulk. Superfranken. Blant annet:
GEN Bezel and insert
GEN bezel mount ring
GEN crown and gasket
GEN date wheel
GEN hands
Noob v6s case
ARF bracelet with glide lock
Service i fjor. Også trykktestet.
JD som gjorde all jobb på den i Italia.
 

Jossé

Renowned Member
Supporter
Patron
Certified
13/8/23
733
2,475
93
The fjords
Noen andre som får denne meldingen HVER gang dere venter på en klokke?



Varselet forsvinner like fort som det dukker opp og har aldri trengt å sende inn noe, men føles allikavel like jævlig ut hver gang meldingen dukker opp 😂
 

diamant

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
9/9/19
1,697
1,305
113
Har en hulk. Superfranken. Blant annet:
GEN Bezel and insert
GEN bezel mount ring
GEN crown and gasket
GEN date wheel
GEN hands
Noob v6s case
ARF bracelet with glide lock
Service i fjor. Også trykktestet.
JD som gjorde all jobb på den i Italia.
Skal ha for den? Er er det V6s bracelet også?:) send meg en pm med bilder.

Takk:)
 

diamant

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
9/9/19
1,697
1,305
113
Noen andre som får denne meldingen HVER gang dere venter på en klokke?



Varselet forsvinner like fort som det dukker opp og har aldri trengt å sende inn noe, men føles allikavel like jævlig ut hver gang meldingen dukker opp 😂
Lol, aldri. Hadde freaka ut
 
  • Like
Reactions: Jossé

DrGran

Active Member
7/3/17
307
209
43
Ultima Thule
Alle Nordmennene er på RWG forumene ser det ut som. Det er på RWG jeg er mest aktiv og var en gang moderator på det originale RWG før det kolapset (dvs. før 2005).
Det jeg virkelig lurer på er om det er noen som fikser replika klokker i her i østlandsområdet (send meg en melding hvis du kan gi meg et tips). Har brukt en i Fredrikstad et par ganger, men han har nå lagt ned butikken sin, og han ville ikke røre asian 7750 drivverk. Synes det er litt drøyt å måtte sende klokkene til Tyskland og Canada hver gang noe skal repareres.



Stjerneformet+festningssystem


Fredrikstad+gamlebyen
Dette var merkelige måte å skrive på. Ligner på en tekst jeg en gang skrev.....men har ennå utfordringer med å finne noen til å fikse klokkene her i Norge.
 

noreg-tid

Horology Curious
27/5/24
5
0
1
Hei Hei. Ny her inne og syns dette ser veldig spennende ut! Herlig å se at det var flere nordmenn her inne! Jeg har lest gjennom mye nå på "new members area" nå og fått mye bra info. Men er det noen her som har noen andre gode forslag på ting jeg burde lese meg opp på som en "fersking" her inne? :) Om jeg går til innkjøp av replica, hvordan er det å få eventuelt gjort reparasjoner i Norge? Noen erfaringer? :)
 

Jossé

Renowned Member
Supporter
Patron
Certified
13/8/23
733
2,475
93
The fjords
Hei Hei. Ny her inne og syns dette ser veldig spennende ut! Herlig å se at det var flere nordmenn her inne! Jeg har lest gjennom mye nå på "new members area" nå og fått mye bra info. Men er det noen her som har noen andre gode forslag på ting jeg burde lese meg opp på som en "fersking" her inne? :) Om jeg går til innkjøp av replica, hvordan er det å få eventuelt gjort reparasjoner i Norge? Noen erfaringer? :)
Hei og velkommen :D Her er utrolig mye å lese på, så mye at du fort kan rote deg vekk 😅 Ville startet med å sikte deg inn på hvilke klokker som interesserer deg for så å gjøre research om forskjellige fabrikker osv. osv.

Et lite tips, søkefunksjonen på forumet er ikke særlig god. Om du sliter med å finne noe, bruk Google og avslutt søkesetningen din med RWI.
Bruk treffene som henviser deg til forumet.

Virker som det er vanskelig, i alle fall her jeg bor på Vestlandet. Jeg har heldigvis ikke hatt behov for å reparere noen enda, men de fleste urmakerne jeg har snakket med ønsker ikke / har ikke lov å gjøre service på replikaer.
MEN er her er mange dyktige medlemmer som utfører service og andre tjenester, så ville ikke bekymret meg som mye om det
 
  • Like
Reactions: noreg-tid

Setarion

Horology Curious
11/10/23
21
30
13
Norway
Hei velkommen! Jeg er ganske ny her også. mitt første råd er at når du først starter så blir fort 1 til mange haha :LOL:
Finn en klokke du liker og les deg opp på fabrikker som Josse sa, de fleste starter med en Clean eller VSF. jeg gikk for en VSF 126610ln som mange starter med.

Etter at du finner den klokka du ønsker så finnes det et google dokument med hvilken fabrikk som lager de "beste" av den modellen.

Tema "reparasjoner" så tror jeg Kanskje du kan spørre Geonor, han er den enste jeg vet som jobber med klokker. han vet mye mer en meg om det Tema.
 

meechum

Horology Curious
13/2/24
15
9
3
Hei Hei. Ny her inne og syns dette ser veldig spennende ut! Herlig å se at det var flere nordmenn her inne! Jeg har lest gjennom mye nå på "new members area" nå og fått mye bra info. Men er det noen her som har noen andre gode forslag på ting jeg burde lese meg opp på som en "fersking" her inne? :) Om jeg går til innkjøp av replica, hvordan er det å få eventuelt gjort reparasjoner i Norge? Noen erfaringer? :)
God mandag!

Er relativt fersk her også! Har kun kjøpt en replika så langt, men kjente med en gang jeg mottok første (VSF 126610LN), at det kommer til å bli fler.
Mitt tips ville vært på første kjøpet, kjøp fra en som har masse, helst positive, tilbakemeldinger/reviews. De som har best kundeservice/kommunikasjon har ofte dyrere priser enn andre selgere. Men for første kjøpet, tenker jeg det er viktigst at du er sikker på- og blir kjent med prosessen. (personlig valgte jeg Steve / theonewatches, rask og god kommunikasjon, tok omtrent 11 dager fra den ble sendt til jeg mottok den, ingen problemer med posten).

Som nevnt ovenfor, så er det ikke bare bare å mekke service her i Norge. Men flere folk her på forumet som har service i europa!


Folka her i Norge tråden er også veldig behjelpelige har jeg erfart, så bare å spørre i tråden om det er noe! :)
 

Jossé

Renowned Member
Supporter
Patron
Certified
13/8/23
733
2,475
93
The fjords
Hei velkommen! Jeg er ganske ny her også. mitt første råd er at når du først starter så blir fort 1 til mange haha :LOL:
Finn en klokke du liker og les deg opp på fabrikker som Josse sa, de fleste starter med en Clean eller VSF. jeg gikk for en VSF 126610ln som mange starter med.

Etter at du finner den klokka du ønsker så finnes det et google dokument med hvilken fabrikk som lager de "beste" av den modellen.

Tema "reparasjoner" så tror jeg Kanskje du kan spørre Geonor, han er den enste jeg vet som jobber med klokker. han vet mye mer en meg om det Tema.
Enig i alt du sier, MEN vær litt OBS på at om dette: https://forum.replica-watch.info/threads/consensual-list-super-reps-nwbigs.308081/ er listen du mener, så er ikke den så veldig godt vedlikeholdt. Mange av klokkene der er vanskelig å få tak i annet enn i M2M (om du er heldig) og mange av de nyere modellen er ikke på listen engang. Det skjer mye på replika fronten om dagen og klokkene blir bare bedre å bedre, så å følge med på nyere reviews vil lønne seg :D
 
  • Like
Reactions: noreg-tid

noreg-tid

Horology Curious
27/5/24
5
0
1
Hei og velkommen :D Her er utrolig mye å lese på, så mye at du fort kan rote deg vekk 😅 Ville startet med å sikte deg inn på hvilke klokker som interesserer deg for så å gjøre research om forskjellige fabrikker osv. osv.

Et lite tips, søkefunksjonen på forumet er ikke særlig god. Om du sliter med å finne noe, bruk Google og avslutt søkesetningen din med RWI.
Bruk treffene som henviser deg til forumet.

Virker som det er vanskelig, i alle fall her jeg bor på Vestlandet. Jeg har heldigvis ikke hatt behov for å reparere noen enda, men de fleste urmakerne jeg har snakket med ønsker ikke / har ikke lov å gjøre service på replikaer.
MEN er her er mange dyktige medlemmer som utfører service og andre tjenester, så ville ikke bekymret meg som mye om det
Tusen hjertelig! Veldig godt tips å bruke google istedenfor søkefunksjonen her inne med RWI bak. Takk!
 

noreg-tid

Horology Curious
27/5/24
5
0
1
Hei velkommen! Jeg er ganske ny her også. mitt første råd er at når du først starter så blir fort 1 til mange haha :LOL:
Finn en klokke du liker og les deg opp på fabrikker som Josse sa, de fleste starter med en Clean eller VSF. jeg gikk for en VSF 126610ln som mange starter med.

Etter at du finner den klokka du ønsker så finnes det et google dokument med hvilken fabrikk som lager de "beste" av den modellen.

Tema "reparasjoner" så tror jeg Kanskje du kan spørre Geonor, han er den enste jeg vet som jobber med klokker. han vet mye mer en meg om det Tema.
Takk! Det er "utrolig" nok en VSF 126610LN jeg også har siktet meg inn på nå og den jeg har hatt i tankene fra dag en. Er vel en grunn til at det er noe som er populært å starte med. :D

Hender det at folk selger den type M2M her eller foresten? Altså andre nordmenn? Det ville jo gjort prosessen da enda enklere? Eller er det noen ulemper med å kjøpe second hand som jeg ikke tenker på kanskje?

Har du noen foretrukken selger du vil anbefale meg?
 

noreg-tid

Horology Curious
27/5/24
5
0
1
God mandag!

Er relativt fersk her også! Har kun kjøpt en replika så langt, men kjente med en gang jeg mottok første (VSF 126610LN), at det kommer til å bli fler.
Mitt tips ville vært på første kjøpet, kjøp fra en som har masse, helst positive, tilbakemeldinger/reviews. De som har best kundeservice/kommunikasjon har ofte dyrere priser enn andre selgere. Men for første kjøpet, tenker jeg det er viktigst at du er sikker på- og blir kjent med prosessen. (personlig valgte jeg Steve / theonewatches, rask og god kommunikasjon, tok omtrent 11 dager fra den ble sendt til jeg mottok den, ingen problemer med posten).

Som nevnt ovenfor, så er det ikke bare bare å mekke service her i Norge. Men flere folk her på forumet som har service i europa!


Folka her i Norge tråden er også veldig behjelpelige har jeg erfart, så bare å spørre i tråden om det er noe! :)
Tusen takk for svar og gode råd!

Det er jo "selvsagt" må jeg vel nesten si en VSF 126610LN jeg har lyst på til å starte med selv :D