• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

NORWAY

Shinyhope

Do not accept unsolicited offers
1/8/24
2
0
1
Hei, noen som vurderer salg av en Starbucks? :) Ser jeg dessverre ble for sent ute til den som nettopp ble solgt her!

glee79

Active Member
9/3/17
450
67
28
staff edit: Follow the rules, all sales are to be done through the m2m section, not backdoor.

Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Shinyhope

QueTip

Super Duper Galactic NutSwinging BootyGrabbin Mod
Staff member
Global Moderator
Certified
3/6/14
14,766
6,311
113
staff edit: Follow the rules, all sales are to be done through the m2m section, not backdoor.
No you don't. You've been here long enough to know the rules and how this place works, no?

• Like
Reactions: glee79 and Jossé

Geonor

I'm Pretty Popular
Patron
Certified
20/5/22
1,422
3,599
113
Norway
Gratulerer med dagen, folkens

2MRMf4.jpeg

Granater123

Active Member
29/6/23
276
167
43
Scandinavia
vad brukar ni använda för att skicka klockor utomlands ? I Sverige har vi ju PostNord som är bra billigt enkelt. Typ 170kr för att skicka varsomhelst i en kartong.
Vad använder ni här i Norge?

newbie_94

No impulse control
10/9/24
40
19
8
Norway
vad brukar ni använda för att skicka klockor utomlands ? I Sverige har vi ju PostNord som är bra billigt enkelt. Typ 170kr för att skicka varsomhelst i en kartong.
Vad använder ni här i Norge?
Posten pleier å fungere godt. Usikker på om PostNord kan brukes til å sende til utlandet, men vi har jo også PostNord her i Norge.

Geonor

I'm Pretty Popular
Patron
Certified
20/5/22
1,422
3,599
113
Norway
Jeg bruker posten, men er jo dyrere og mer klønete med fortolling å sende til EU siden vi ikke er medlemmer.

glee79

Active Member
9/3/17
450
67
28
Jeg har brukt posten sin tjeneste hver gang jeg har solgt, har alltid fungert, men det koster vel kanskje litt mer enn andre?

Repmaster1337

I'm Pretty Popular
DO NOT TRADE WITH ME
Supporter
Certified
9/9/19
2,647
1,807
113
Noen intr i:

You seem to be doing your very best to get banned from the forum. Last warning, try that again and you will be banned.

Last edited by a moderator:

meechum

Getting To Know The Place
Certified
13/2/24
27
13
3
Tenker å selge et par klokker. Har et spørsmål til dere med litt erfaring, fungerer Posten fint for sending til utlandet (Ikke noe lenger enn EU)? Eventuelt hvilken fraktmåte fra dem er å anbefale/tips og råd? :)
Vil bare være godt preppa får å gjøre det mest mulig smooth for meg og eventuell kjøper :cool:

Granater123

Active Member
29/6/23
276
167
43
Scandinavia
Jag gick precis igenom detta och vart väl lite förvånad över att priset var 300 NOK och minimum frakt vikt var på 1 kg. Vi är vana med i Sverige att vist du har pakke på runt 250-500 gram så är det endast 165 kr med PostNord.
Men inte desto mindre så leverera posten här i Norge paketet hela vägen över till England och spårbart med jaaa det var väl lite sega på att uppdatera men gick fint.
Så känn dig trygg :)

newbie_94

No impulse control
10/9/24
40
19
8
Norway
Tenker å selge et par klokker. Har et spørsmål til dere med litt erfaring, fungerer Posten fint for sending til utlandet (Ikke noe lenger enn EU)? Eventuelt hvilken fraktmåte fra dem er å anbefale/tips og råd? :)
Vil bare være godt preppa får å gjøre det mest mulig smooth for meg og eventuell kjøper :cool:
Hadde jeg vært deg, siden du uansett skal sende noe 'uten verdi'* - så hadde jeg bare sendt det som brevpost med sporing, koster deg 130kr + en bobleplast konvolutt. Er dog ikke forsikring på denne, men sporing, som gjør posten pliktig til å sjekke opp, hvis noe skulle skje. Har selv tilgode å miste noe via posten, det har faktisk aldri skjedd *bank i bordet*!

* Med 'uten verdi' mener jeg i tilfellet pakken skulle blitt stopped av tollen, da blir den jo tatt uansett. Brevpost er annerledes, de sjekkes vanligvis ikke, i alle fall ikke her i Norge (i samme grad som pakker).

Si forøvrig ifra når du legge ut, kanskje det er noe av interesse der!:cool:

Granater123

Active Member
29/6/23
276
167
43
Scandinavia
Hadde jeg vært deg, siden du uansett skal sende noe 'uten verdi'* - så hadde jeg bare sendt det som brevpost med sporing, koster deg 130kr + en bobleplast konvolutt. Er dog ikke forsikring på denne, men sporing, som gjør posten pliktig til å sjekke opp, hvis noe skulle skje. Har selv tilgode å miste noe via posten, det har faktisk aldri skjedd *bank i bordet*!

* Med 'uten verdi' mener jeg i tilfellet pakken skulle blitt stopped av tollen, da blir den jo tatt uansett. Brevpost er annerledes, de sjekkes vanligvis ikke, i alle fall ikke her i Norge (i samme grad som pakker).

Si forøvrig ifra når du legge ut, kanskje det er noe av interesse der!:cool:
Hade jag fått min klocka i ett brev kuvert med bubbelplast vilket jag fick en gång då blir jag riktigt irriterad. Det är inte ok i min mening och läser du även RWIs regler så ifall något skulle hänt med klockan så är det du som får stå för det pga för dåligt packat.
Man ska inte ta genvägar

Granater123

Active Member
29/6/23
276
167
43
Scandinavia
jag förstår dig däremot för att undvika att tullen kollar vad det är men risken att klockan går sönder är nog värre. Det är inte ofta klockorna konfiskeras. Men att posten behandlar paket och brev som skit det är sen gammalt.