• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

Livraison en Suisse depuis UK/EU

Endez

Renowned Member
Patron
Certified
21/12/13
844
1,021
93
Bonjour à tous,
Je suis intéressé par acheter une montre sur le forum, mais je me demande si ça passe la douane en suisse…
Qqun a déjà acheter habitant en Suisse ? Une idée de quoi mettre comme marchandise pour éviter qu’il soit ouvert ?
Merci d’avance !

manodeoro

Respected Member
Patron
Certified
13/10/16
3,917
2,394
113
Bonjour à tous,
Je suis intéressé par acheter une montre sur le forum, mais je me demande si ça passe la douane en suisse…
Qqun a déjà acheter habitant en Suisse ? Une idée de quoi mettre comme marchandise pour éviter qu’il soit ouvert ?
Merci d’avance !

@ActrisduX

derjenigewelcher

Watch enthusiast
Supporter
Patron
Certified
22/11/20
8,779
11,350
113
Switzerland
Yes, from TD with shipping through UK for a watch. But this was in 2014, and for a rep bag last Year, but not a TD
a lot change since 2014. Brexit, VAT rules, and and and...cant comapre. if you dont have the balls, then dont order. quite easy:)
have a nice day

Cavemax

Active Member
28/5/16
229
52
28
Almost every country has import tax, it's just that the authority in Switzerland does not invoice the tax if the good is worth less than CHF 300. However, the import tax probably is never the problem, I guess the watches are generally declared even under 100 bucks. It's just that the Swiss customs are a bit more sensitive to counterfeit goods, especially watches.

Personally, I've never ordered to Switzerland, but I use - as many others in here - a p. o. box in Germany. Maybe you're close enough to a French border and can find a French provider of something similar?

derjenigewelcher

Watch enthusiast
Supporter
Patron
Certified
22/11/20
8,779
11,350
113
Switzerland
Almost every country has import tax, it's just that the authority in Switzerland does not invoice the tax if the good is worth less than CHF 300. However, the import tax probably is never the problem, I guess the watches are generally declared even under 100 bucks. It's just that the Swiss customs are a bit more sensitive to counterfeit goods, especially watches.

Personally, I've never ordered to Switzerland, but I use - as many others in here - a p. o. box in Germany. Maybe you're close enough to a French border and can find a French provider of something similar?
First prt correct. But second prt, insont know. Watch prts, timer, sports bracelet, mechanical watch, all went theu customs...the amount of packages are at 1 border point 80k a day....

Evoman

Comment est votre blanquette ?
INMATE
23/11/23
16
3
3
EUROPE
Bonjour à tous,
Merci d’avance !
J’ai déjà acheté des montres par le passé en Suisse pour un envoi en France. Je dirais que c’est comme la douane anglaise, c’est pas en zone EU donc le risque augmente !! Mais c’est faisable.

Karbon74

Pika Factory
Patron
Certified
5/5/23
10,246
19,992
113
EU - Kalos Region
t'as pas moyen de trouver un commercant sympa a Evian pour réceptionner un colis? tu traverses le lac et c'est bon

meme si t'achetes a un frenchie, tu te fais livrer en Mondial Relai dans un locker et hop

Evoman

Comment est votre blanquette ?
INMATE
23/11/23
16
3
3
EUROPE
t'as pas moyen de trouver un commercant sympa a Evian pour réceptionner un colis? tu traverses le lac et c'est bon

meme si t'achetes a un frenchie, tu te fais livrer en Mondial Relai dans un locker et hop
Bonne idée… faire livrer à la frontière française c’est pas bête ! Ça permets d’éviter la problématique de douane.

Endez

Renowned Member
Patron
Certified
21/12/13
844
1,021
93

Merci! Oui, j’ai commandé et je fais livrer en poste restante à la frontière la plus proche. Ça viendra d’UK donc on verra comment ça va se passer. La prochaine ca sera par un TF via nederland.

Par contre j’en ai une en préparation à Singapore, j’espère que ça arrivera sans problème en France… qqun q déjà eu un souci en France d’une rep venant de SG?