• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

Hello from Belgium

Bigfoot777

Do not accept unsolicited offers
27/9/19
10
0
0
Belgium
Hi,

I'm a noob to the RWI community :)

Joined RWI since I have a watch addiction and I'm always looking for trustful suppliers.

I have a decent amount of replicas. All different brands, quality's and movements.

I hope to expand my knowledge on this forum and see some nice pictures and reviews from other watch enthusiasts.

Bigfoot777

27/9/19
10
0
0
Belgium
Sorry, I'm from the Flemish side of Belgium. :)

Dutch, German and English I can speak and understand very well.
French is a little poor. I do understand it but in conversation my knowledge is to poor.

Thanks for the usefull tips and links.

P@t

Patron
9/6/19
572
300
63
Netherlands
Sorry, I'm from the Flemish side of Belgium. :)

Dutch, German and English I can speak and understand very well.
French is a little poor. I do understand it but in conversation my knowledge is to poor.

Thanks for the usefull tips and links.

Ik woon in Indonesie maar kom uit Nederland dus als ik je ergens mee kan helpen in moedertaal, laat het weten! :)

• Like
Reactions: Bigfoot777

Basile

1/10/19
10
0
0
Hallo,

Ik kom ook Vlaanderen en ben hier ook juist nieuw, ben wel benieuwd naar andere ervaringen van Vlamingen.
Het zou mijn eerste replica zijn, maar ben wel erg benieuwd naar dit wereldje.

P@t

Patron
9/6/19
572
300
63
Netherlands
Welkom!

Lees je goed in en voor Europa is het vooral belangrijk om de verzendings methode in de gaten te houden. Triangle shipment (China > UK > NL/Belgie) is aan te raden aangezien de Europese douane regelmatig onderscheppingen doet.

Basile

1/10/19
10
0
0
Hallo,

Ik heb besloten dat ik voor de Tudor Black Bay 58 wil gaan.
Iemand tips waar ik deze het beste kan bestellen?

P@t

Patron
9/6/19
572
300
63
Netherlands
Hallo,

Ik heb besloten dat ik voor de Tudor Black Bay 58 wil gaan.
Iemand tips waar ik deze het beste kan bestellen?

Ik zou eerst kijken of ie op the NWBIG lijst staat en in het forum zoeken welke fabriek de beste versie maakt. Vervolgens een TD vragen of ie uberhaupt leverbaar is.
Ik weet niks van Tudor horloges dus je moet een beetje onderzoek doen om tot de juiste informatie te komen.

Bigfoot777

27/9/19
10
0
0
Belgium
Ik woon in Indonesie maar kom uit Nederland dus als ik je ergens mee kan helpen in moedertaal, laat het weten! :)

Bedankt voor je reactie. Fijn te horen dat er ervaren members zijn die Nederlands kunnen. Blijft toch nog het makkelijkst :)

Zelf ben ik al jaren een replica koper. Maar zoals je in een latere post al aangeeft. Ik heb al eens problemen gehad met de douane en vanaf toen is het wat stil gevallen. Heb zelf wel veel geluk gehad. Van de ongeveer 45 replicas werd er maar eentje onderschept door al de jaren heen. Maar het kriebelt toch weer nu ik besloten heb om er een aantal van de hand te doen en enkele nieuwe aan te schaffen.

Zijn er bepaalde TD's die jij aanraad of waar jij zelf goede ervaringen mee hebt? Ik ben zelf geen rolex fan. Mijn persoonlijke voorkeur zit meer bij de grotere modellen van Breitling, Corum, panerai, AP , HB, ...

Ik had al eens een mail gedaan naar silix-prime via de website en via het forum maar er komt geen reactie.

Over de triangle shipping, dat heb ik eens gelezen op de site van trusty. Was de eerste keer dat ik er van hoorde. Trusty reageert wel snel maar is geen TD.

Misschien heb jij betere tips.

P@t

Patron
9/6/19
572
300
63
Netherlands
45 op 1 is een goede score. Triangle shipment is een goede en veilige optie. Kosten zijn iets hoger maar als je door het proces van bestellen en QC heen bent, will je ook gewoon de klok krijgen waar je voor gekozen hebt dus dan zijn de iets hogere kosten het waard denk ik.

Qua dealers zijn PureTime Watches International, InTime Watches (TD's) en TrustyTime (geen TD) de grootste, hebben alle drie een website met foto's, video's en veel info. Omdat ze de grootste zijn hebben ze soms reps op voorraad en is het bestel proces snel. Ik heb zelf nog nooit bij ze besteld maar hoor over het algemeen goede verhalen. Zelf bestel ik bij Lucy Truetime168 en Mr. TimeZone (geschorst als TD). Je kan meer over de TD's en ervaring lezen in de sectie: Trusted Rep Dealers

Het is doorslaggevend wat je belangrijk vind in je keuze voor een TD. Ik bestel bij Lucy omdat ze erg nauwkeurig is maar de keerzeide is dat ze HEEL ERG traag is en niet erg sterk qua communicatie maar daarintegen highly trusted en levert goede kwaliteit en afterservice. Als je gedult hebt en langer wachten niet erg vind dan is ze een goede keuze. Ze heeft geen website dus je stuurt haar gewoon een link van je gewenste rep by email. Afgezien van haar snelheid heeft ze veel vaste klanten.

Ik koop bij Mr. timeZone omdat Francis horloges levert tegen wholesale prijzen. Service is daarbij ook anders en als je horloge kwijt raakt onderweg heb je pech, of als er iets aan de hand is nadat je horloge is aangekomen. Je moet je afvragen of je een horloge zou terugsturen of heb je een lokaal een horloge maker die je reps onderhoud en serviced. Als je al 45 res hebt, lijkt me dat wel.
MTZ is geen TD meer hier omdat hij het afgelopen jaar wat problemen heeft gehad. Het forum bied je daarom geen bescheming meer als je bij hem koopt.

Hoop je zo een beetje op weg te hebben geholpen. Mocht je meer details willen dan kan je me ook een PB sturen.

Bigfoot777

27/9/19
10
0
0
Belgium
Bedankt voor de nuttige tips. Ik had inderdaad toegang tot een horlogemaker maar die is jammer genoeg gestopt. De man was op leeftijd en zijn parkingson begon hem parten te spelen.
Heb er zelf al eens wat aan gesleuteld maar meestal zonder positief resultaat :)

Van al mijn reps zijn er maar een 8 tal HQ. Dus de reps vanaf de 300€ laten we zeggen met 7750 of ETA binnenwerken. De rest zijn eigenlijk miyota quartz chrono versies. En als ik eerlijk moet zijn ben ik daar nog het meest tevreden van. De meeste hebben een sapphire glas met Ar coating. Ik heb nog nooit een probleem gehad met een miyota quartz. Met de automatische daarentegen is er regelmatig wel eens iets.

Voor mij persoonlijk gaat het ook meer om het model van horloge dan de juistheid van de replica. Ik heb hier al horloges te koop zien staan boven de 1000€. Mensen die binnenwerken omwisselen, originele wijzers bestellen, originele straps, ...

Zo erg heb ik het niet zitten. :)

P@t

Patron
9/6/19
572
300
63
Netherlands
Hahaha, ja, voor sommige is het een kostbare hobby. Spenderen bedragen om een klok te franken tot bijna 50% van de waarde van een gen.

Wel grappig, ik koop nagenoeg alleen horloges die close to gen zijn, met de NWBIG lijst als referentie. Vind het juist de kick om iets te dragen wat slecht een paar 100 eu kost, waar anderen duizenden euro's aan uitgeven. Merendeel Breitling, ben niet zo van de Rolexen etc. Elke gek z'n gebrek, zeg ik maar. ;-)

Er zijn wel een paar horloge makers in EU, weet zo niet of er een in Belgie zit maar je zou in de Tech section kunnen checken.

Voor jou is het ook interessant om je aan te melden voor de Watch Loverz FB groep. Handelaren die verkopen vanuit UK en Duitsland. Voor mij in Indonesia niet handig maar prima als je in Europa woont. Zal je de link sturen in een PB. Het is een gesloten groep.

Bigfoot777

27/9/19
10
0
0
Belgium
Volledig mee eens wat je zegt.
We zitten op dezelfde golflengte :)

Heb zelf ook 6 Breitlings. En maar 1 rolex (Sea Dweller 44mm)

De term NWBIG lijst moet ik nog eens opzoeken want die is mij nog onbekend.

Alvast heel hartelijk bedankt voor je tijd en de pm.

Basile

1/10/19
10
0
0
Hallo Pat,

Zou je me het email adres van Lucy Truetime168 kunnen bezorgen?
Ik ben wel geinteresseerd om daar mijn eerste horloge te bestellen.
Alvast bedankt;