• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

First time EVER buying a Replica

puretime

Trusted Dealer
Trusted Dealer
16/3/06
13,982
4,623
113
We will process to ship it out as soon as possible. Hope you can recieve it soon
 

watchmms

You're Saying I Can Sell?
5/4/18
42
5
8
Not just yet. I’ll post the pictures once the watch is sent.
I want to be sure it doesn’t get sold to someone else like TrustyTime did to me when I posted QCs.
What?? Didn't even know this was a thing!! They can do that??
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden
What?? Didn't even know this was a thing!! They can do that??

I dont know but first I got QCs than al of a sudden the watch “had to be sent back for repair” so I would have to wait for another one... Yeah right...
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden

Nu har jag fått QCs och klockan såg riktigt bra ut. Dem skickar väl klockan inom några dagar.
Nu till frågan, vad tror du om lev tid till Sverige? Jag lär vara bortrest när klockjäveln kommer! :(
Borta 23 April - 10 Maj. Säg nu att Postnord stoppar paketet pga tullavgifter, Ska jag då maila dem eller Tullen?
 

puretime

Trusted Dealer
Trusted Dealer
16/3/06
13,982
4,623
113
I dont know but first I got QCs than al of a sudden the watch “had to be sent back for repair” so I would have to wait for another one... Yeah right...

This happens sometimes when we find some flaws on the unit. Please wait in patience for another. Thank you :)
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden
This happens sometimes when we find some flaws on the unit. Please wait in patience for another. Thank you :)

No no im not talking about you, I’m talking about another dealer I made an order from. I accepted YOUR swatch and I hope you send it!
 

puretime

Trusted Dealer
Trusted Dealer
16/3/06
13,982
4,623
113
No no im not talking about you, I’m talking about another dealer I made an order from. I accepted YOUR swatch and I hope you send it!

oh, sorry for my misunderstanding :D
 

kryckan13

Renowned Member
25/6/17
519
302
63
Sweden
Nu har jag fått QCs och klockan såg riktigt bra ut. Dem skickar väl klockan inom några dagar.
Nu till frågan, vad tror du om lev tid till Sverige? Jag lär vara bortrest när klockjäveln kommer! :(
Borta 23 April - 10 Maj. Säg nu att Postnord stoppar paketet pga tullavgifter, Ska jag då maila dem eller Tullen?

Om paketet skickas via UK så brukar det ta 8-10 dagar för det att komma till Sverige. Sedan stoppas det av PostNord för tullklarering och det kan ta olika lång tid från gång till annan. Det snabbaste jag varit med om var en vecka hos PostNord, det långsammaste 24 dagar. Det är med andra ord väldigt svårt att veta hur lång tid det kommer ta.

Jag föreslår att du laddar ner 17TRACK och PostNords app så du kan följa paketet. Jag har ofta fått importavgiften och momsen aviserad via sms. Då är det bara att klicka på länken i sms:et och göra betalningen med Swish eller kort. Sedan skickas paketet till din brevlåda eller ditt ombud. Jag brukar få en digital avi i PostNord-appen när paketet finns att hämta eller en notis när det har delats ut av brevbäraren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden
Om paketet skickas via UK så brukar det ta 8-10 dagar för det att komma till Sverige. Sedan stoppas det av PostNord för tullklarering och det kan ta olika lång tid från gång till annan. Det snabbaste jag varit med om var en vecka hos PostNord, det långsammaste 24 dagar. Det är med andra ord väldigt svårt att veta hur lång tid det kommer ta.

Jag föreslår att du laddar ner 17TRACK och PostNords app så du kan följa paketet. Jag har ofta fått importavgiften och momsen aviserad via sms. Då är det bara att klicka på länken i sms:et och göra betalningen med Swish eller kort. Sedan skickas paketet till din brevlåda eller ditt ombud. Jag brukar få en digital avi i PostNord-appen när paketet finns att hämta eller en notis när det har delats ut av brevbäraren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jo men det där med Swish va ju sjukt smidigt när jag beställde saker från Wish. Ok så med andra ord är det typ kört att få klockan innan 23e?
 

kryckan13

Renowned Member
25/6/17
519
302
63
Sweden
Jo men det där med Swish va ju sjukt smidigt när jag beställde saker från Wish. Ok så med andra ord är det typ kört att få klockan innan 23e?

Jag skulle inte chansa. Om du inte får betalningsinformationen i ett sms är det risk att ditt paket skickas tillbaka till Kina. Men om du gillar att leva farligt...

Behöver du ha klockan med dig när du åker?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden
Jag skulle inte chansa. Om du inte får betalningsinformationen i ett sms är det risk att ditt paket skickas tillbaka till Kina. Men om du gillar att leva farligt...

Behöver du ha klockan med dig när du åker?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Men hur fasiken ska jag lösa det då? Att jag betalar medans jag är bortrest är ju inga problem. Sen får väl någon med mitt leg plocka ut paketet... eller?
 

HasseP

You're Saying I Can Sell?
5/4/13
65
26
0
För att lösa det om du inte kan ta emot postens brev hem med tullavgiften så kan du slå in kollinummer och postnummer här
https://moms.postnord.se . Det brukar jag göra för att slippa en dag extra att vänta på brevet. :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden
För att lösa det om du inte kan ta emot postens brev hem med tullavgiften så kan du slå in kollinummer och postnummer här
https://moms.postnord.se . Det brukar jag göra för att slippa en dag extra att vänta på brevet. :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Tack! Jäklar va svenskar det fanns i forumen då :)
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden
Problemet är bara att förra vintern hade jag en full klocklåda och nu har jag tre fulla.. haha den är lite svårare att förklara bort :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk



Ja det visste inte jag heller. Haha

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Jag skulle inte chansa. Om du inte får betalningsinformationen i ett sms är det risk att ditt paket skickas tillbaka till Kina. Men om du gillar att leva farligt...

Behöver du ha klockan med dig när du åker?


Skickat från min iPhone med Tapatalk



Så nu är DHL trackingnumret skickat. Skit! 2v är typ leveranstiden och om EXAKT 2v åker jag utomlands :(
 

Nashiey

Active Member
10/3/19
409
141
43
Sweden
DHL EXPRESS ********** från PARCEL FROM HK är planerad att levereras torsdag apr 11 2019 08:00-17:00. Välj en DHL Service Point eller andra leveransalternativ.

FAN VA SNABBT!!! Wohoooooo!!!