• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

Rep Watch service in Sweden.

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Hello everyone here at RWI.

I had a quick word last night with R2D4 about where to post this info so for the time being I just want to give a heads-up about a possible

alternative for service of watches for RWI members living in Sweden and perhaps others close to Sweden (Stockholm)
that don´t want/ can send your rep´s to far away.

A really good friend of mine told me her friend was almost finished with his watchmaker studies and that he might be interested in helping out with rep watch service.

I will try get in touch with him asap and ask if he´s interested and see what can be done, and if he´s interested I will direct him to this forum and contact R2D4 for further talk.

So I don´t know what his skills are like, or if he can do any modding but at least speaking for myself I would find it convenient to have someone close for those regular services without sending it to far away

except when more heavy duty work is needed :) (less chance of customs mess?)

So if there are people interested I can try put some extra energy into the matter so he can start think about it and if he´s willing then can contact the RWI staff.

So just reply to the thread if your interested and want me to check with him.
Thank you!

*UPDATE: I have talked with two guys and one was a dead end, and the other will at least be a year away before he could dig into a watch the proper way :)
But I have directed him to this forum so let see what the future brings!
So don´t break anything just yet haha.

/Noob Jiddy

Flippan

Getting To Know The Place
13/2/10
24
0
0
Sounds excellent! A good serviceman/watchsmith in Sweden would be great to have.

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
I will try get in touch with him this weekend, and yes a friendly watch guy next door is always nice since my own "work" on watch so far ended up in tears...

Always had a cog left on the outside for some reason :p

Exploder

I'm Pretty Popular
23/3/08
1,039
0
0
Ooooh, sounds very interesting, just what we need! Kör på! :)

Cheers, Xplodr

sul

17/3/10
33
0
0
Nice, I live in country near to Sweden:)

Hopefully your friend can join this forum and we like to know him( more like his work) before we will send our watch`es to him. At first he need to be a trusted watchmaker.

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Jupp agree :)

That´s why I will tell him to contact people on the forum since I don´t know much about his skills about different movements etc :)

Also I might have him to work on one of mine to see what he can do haha!

No luck this weekend to get hold of him since he´s still out of town down where the school is located.
But I´m on it!

rosamannen

27/9/11
17
0
0
Another bump! I'm also curious, since my wife has a rep Datejust that's a bit too fast.

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
AArgh... Ledsen för sent svar >.<
Nej, sket sig med honom då han tyvärr inte bor kvar i Stockholm längre (flyttade till London) men letar fortfarande.
Hur svårt kan det vara???
Eventuellt så kanske jag har en som är sugen, tillsvidare så rekommenderar jag att kontakta Wiz för service/moddningar eller Domi.
Bägge gör grymma jobb, Domi har gjort i princip alla mina och det har aldrig varit minsta strul och sjukt nöjd med alla mina mods :)

Men visst, lite mer lokalt än Tyskland/ Frankrike är väl smidigare.

Uppdaterar vid ny info om lokal fixare.

/J

slask111

Active Member
26/7/08
259
0
0
Jag tycker Domi fungerar bra. Skickar man klockan på fredagen så har han den på måndagen. Sen att den bara ligger där i 6 veckor eftersom att han är fullbokad är en annan femma .. ;)

Robotomic

Active Member
25/4/12
219
0
0
Jag vet en som sagt OK till att serva en A7750. Han visste lite om vår bransch, bla att det fanns problem med sec@6 osv, och han hade lite rep-delar. Valde dock att skicka till Wiz eftersom han var 30-40% billigare. Problemet är att urmakare är vana att ta bra betalt i Sverige. Vi behöver en som är redo att gå ner lite i pris mot att han får många kunder.

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Ja verkligen, senast jag hade min gamla Breitling på service tog dom hutlöst betalt, närmare 6000:-
Kollade även med Nymans Ur vad dom skulle ta för att serva en JLC reveil som var i fint skick trots att att den har lite ålder och fick ca pris på "kring 12000+"....
Blev inga bud lagda på den auktionen :p

Och då undrar folk varför man är intresserad av reps haha!

Visst skulle det vara smidigt med en lokal fixare men samtidigt så är det oslagbart att kunna skicka klockor till Domi och Wiz och veta att klockan är i goda händer som är vana att jobba med reps :)

Sent from my Nexus 7

TowerOperatorA

18/8/21
17
1
3
Ja verkligen, senast jag hade min gamla Breitling på service tog dom hutlöst betalt, närmare 6000:-
Kollade även med Nymans Ur vad dom skulle ta för att serva en JLC reveil som var i fint skick trots att att den har lite ålder och fick ca pris på "kring 12000+"....
Blev inga bud lagda på den auktionen :p

Och då undrar folk varför man är intresserad av reps haha!

Visst skulle det vara smidigt med en lokal fixare men samtidigt så är det oslagbart att kunna skicka klockor till Domi och Wiz och veta att klockan är i goda händer som är vana att jobba med reps :)

Sent from my Nexus 7

Någon update på detta? :)