Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Franken 1500 adventure

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Originally posted by lawlessflyer View Post

    Hey man! The idea is to enjoy our wonderful hobby and you did just that! Nice shot for your first!

    The reason behind them scrapes is that they needed to be brought down smoothing is grit paper by grit paper having smoother grip paper every step of the way until it looks like a polished surface, then the polish wheel is applied.

    Ps: also note, that file is crazy teeth! Didn't need to go that heavy file. They have small (hobby files) available
    Ah right!!

    I used the grit paper which you described in your topic so I hoped that I did it right, maybe had to do it nicer Haha. I might will do it over with a little more Patience.

    Yeah I didn't had a clue which file ineeded xD I already had these. Going to look for a hobby file

    Is it possible that the file caused the stripes because of the teeth bring crazy xD?

    Comment


      #62
      Originally posted by Voo-doo View Post


      oke ... So in really close throwing the whole damnd thing out of the window????

      This is today's progress. I received the last parts. I was still waiting for the crown and the new movement ring. So the movement ring did the job. It squeezed the movement onto the case and it holds it well. The only thing I still need to adjust. Is the dial. It's not 100% straight. This is a hard thing to do because I used dial dots and the dial moves over de movement

      The crown on the other hand is a different story. I bought another crown. This time a generic Rolex crown. The problem which I'm facing is that it doesn't screw in untill the end. You can see it in the pictures but after this point it stops. I'm not sure what to do here because I don't want to force it.

      Do you guys think this is because of the crown being a generic crown and will a genuine crown solve this problem?

      Just don't start a date build????

      trailboss99 is it possible to unblock my account? I received something like a partial ban last year. Have been here for a year since and behaved well I miss the full forum experience because a lot of pages ( even my own profile and the search section ) show that I'm not authorized to view it. Thanks in advance!
      Hey that's looking mighty nice I remember long ago I attempted this build but signed out of it and sold the case set because I didn't know what I was doing lol

      Comment


        #63
        Originally posted by lawlessflyer View Post

        Hey that's looking mighty nice I remember long ago I attempted this build but signed out of it and sold the case set because I didn't know what I was doing lol
        Hahaha yeah I really like the 1500 34mm. It fits my wrist well! I built this one for the girlfriend!

        Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk

        Comment


          #64
          Originally posted by Voo-doo View Post


          this is what I meant ... Goes straight through the heart
          Here man, this is the link to my datejust build similar to yours, the (hand height spacing) is somewhat explained there.

          https://forum.replica-watch.info/for...-franken-build

          Comment


            #65
            Originally posted by lawlessflyer View Post

            Here man, this is the link to my datejust build similar to yours, the (hand height spacing) is somewhat explained there.

            https://forum.replica-watch.info/for...-franken-build
            Thats great! I have a wonderful 16200 black dial which I don't wanna scratch haha. Going to dive into it tomorrow. Thanks!!

            Comment


              #66
              Originally posted by Voo-doo View Post

              Thats great! I have a wonderful 16200 black dial which I don't wanna scratch haha. Going to dive into it tomorrow. Thanks!!
              I see your going on a oyster date kick!

              Tag me in that thread

              Comment


                #67
                Originally posted by lawlessflyer View Post

                I see your going on a oyster date kick!

                Tag me in that thread
                Haha yup! I learned that I like the smooth bezel just as much as the fluted haha.

                Received the dial yesterday !!!

                Will keep you posted!!
                Last edited by Voo-doo; 21-02-21, 08:38.

                Comment


                  #68
                  Originally posted by Voo-doo View Post

                  Haha yup! I learned that I like the smooth bezel just as much as the fluted haha.

                  Received the dial yesterday !!!

                  Will keep you posted!!
                  Oh wow nice! I keep an eye out for a blue dial but never came across one in good condition.. I'd like to build a more "sporty dj"

                  Comment


                    #69
                    Originally posted by lawlessflyer View Post

                    Oh wow nice! I keep an eye out for a blue dial but never came across one in good condition.. I'd like to build a more "sporty dj"
                    Yeah blue dials in good condition are rare and almost unaffordable. I found one here a couple years ago and slammed it on my gen 16013. Have a 16233 blue dial incoming with a bit of damage. I hope the damage is small, i will keep it in the original condition then, and if not i will try to get it restored a bit.

                    Comment


                      #70


                      lawlessflyer second try xD. Are there better?

                      Comment


                        #71
                        Originally posted by Voo-doo View Post


                        lawlessflyer second try xD. Are there better?
                        Yes these should work! Just be careful

                        Comment


                          #72
                          Originally posted by lawlessflyer View Post

                          Yes these should work! Just be careful
                          Haha will give it a try!
                          ​​​​​​Was just working with hyptocement for the first time. Mannnnn I wasting a lot of dwos with fast drying glue xD
                          Can't argue with this allignment ?! Not perfect but definitely the best I ever did ????????????

                          Comment


                            #73
                            Originally posted by Voo-doo View Post

                            Haha will give it a try!
                            ​​​​​​Was just working with hyptocement for the first time. Mannnnn I wasting a lot of dwos with fast drying glue xD
                            Can't argue with this allignment ?! Not perfect but definitely the best I ever did ????????????
                            Thumbs up!

                            I use dial dots for mounting I find it works best as it serves 2 purposes, 1) keeps the dwo above the gears 2) less mess.

                            **note** this is using 2824 movement (which I highly recommend)

                            Comment

                            Working...
                            X