• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

SWEDEN

pandersson

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
4/10/10
1,141
114
63
EU
Så många Sthlm'are på en gång - har dom rwi reklam i tunnelbanan?!?!
 

trksh-bzr

Mythical Poster
Advisor
25/9/09
9,058
16
38
list updated in post# 1

.....hahaha I know tunnelbanan, but tunnel-banan lyder som noget lidt kinky :)
 

pandersson

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
4/10/10
1,141
114
63
EU
Ok, då kan vi svenskar komma över till Danmark "och bollar några ideér..."
 

Lorentzo

Active Member
4/5/10
356
0
0
Någon som vet någon av kedjorna/ någon butik i stockolm som kan testa om en klocka är vattentät utan att bråka om att det är en kopia?
 

Flippan

Horology Curious
13/2/10
24
0
0
Jag kommer ihåg ett gammalt tips om en kille runt Norra bantorget som jobbade med reps. Jag ska kolla om jag kan snoka reda på vad stället hette och återkommer.
 

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Har eventuellt en kille på g för framtiden, han är lite nervös över reps och är lite skräckblandat/ förtjust när han kollar på mina klockor.
Men jag uppdaterar om det blir framsteg :)

/J
 

Franke

Tech Team
Advisor
28/5/10
2,491
6
38
Någon som vet någon av kedjorna/ någon butik i stockolm som kan testa om en klocka är vattentät utan att bråka om att det är en kopia?

Finns en Svensk i admin teamet oxå! Uppsala här.


Det bästa är om du ringer till någon och frågar först. Gärna någon privat urmakare. På det sättet kan du enkelt glida ur greppet om det blir problem.

Har en snubbe jag går till, och han tar betalt för att laga klockor, och bryr sig inte om vad det är han lagar. Han kan ETA, och klonerna är ju exacta kopior, så det är inga problem.
 

Lorentzo

Active Member
4/5/10
356
0
0
Ok, får helt enkelt ringa runt då :) Hoppas att det dröjer innan jag behöver lämna någon av mina klockor för service.
En av mina kollegor skall eventuellt börja utbilda sig till urmakare i år. Blir han duktig kanske han kan vara ett alternativ om några år!
 

Brunnby

Horology Curious
19/12/10
17
0
0
Någon som kan rekomendera en urmakare i sthlm? pma om ni ej vill skriva här.
 

oleaiz

Active Member
26/9/10
310
3
18
Hej! Jag finns i Stockholm. Mycket intresserad att få kontakt med urmakare i Sthm.
 

spokyboy

You're Saying I Can Sell?
28/5/10
34
0
0
En till stockholmare här! Söder it is. Är oxå nyfiken på en duktig urmakare i Sthlm (PMa mig om ni har tips) GTG låter najs. Någon som är peppad på att fixa?
 

Dynaduck

Sales moderator
Advisor
6/4/11
2,881
575
0
Hallå allihop, ännu en svensk klocktok här! Position: Nästan mitt emellan Sthlm och Gbg. Mer mot Gbg när jag tänker efter....vem som nu skulle vara intresserad av det.

Skit samma - söker urmakare i Värmland för att vara specifik :)
 

dlots

You're Saying I Can Sell?
30/5/10
28
0
0
Jag bor oxå i Sthlm :)
Har använt mig av urmakaren på Hötorget (ligger i samma byggnad som konserthuset). Han gör reps, men hans kvalitet är URUSEL!!!! totalförstörde min LH 111 urtavla... - så detta är ingen rekommendation, utan en varning ;)
 

pandersson

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
4/10/10
1,141
114
63
EU
Urmakare finns i Skåne till er tjänst! Skicka pm...

Ps: Ole, jag mailar dig snarast med priskorregering!
 

jiddy

Renowned Member
15/4/10
983
1
18
Trist att höra dlots :(
Hoppas det löser sig, urtavlor brukar kunna ordnas.
Ett tips är att kolla med Tony (asian7750.com) väldigt hjälpsam och finns delarna att köpa löst så ordnar han det.
Fixat fram delar till mig som inte Lay (RM) kunde ordna så värt att kolla om du söker ny tavla :)