• Tired of adverts on RWI? - Subscribe by clicking HERE and PMing Trailboss for instructions and they will magically go away!

NORWAY

kurtrevheim

Horology Curious
9/6/19
6
3
3
Er det ingen aktivitet her lenger. Synd i så fall.
Håper det finnes andre norske replica fan fra Norge.
Come on and post!!!!

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk
 
  • Like
Reactions: nefret

kurtrevheim

Horology Curious
9/6/19
6
3
3
Hello. I'm pretty new to rep.watch'es. I read a lot over the last year. I decided to go for the omega planet ocean lmpo v6.
Love the watch.
I live in Norway. I'm also interested if there are someone who works on rep's in Norway?
Keep on posting here so it doesn't die out.
Happy new year from Bergen, Norway
a48692a722cae36c5f1c0318095a259c.jpg


Sent fra min LG-H870 via Tapatalk
 
  • Like
Reactions: nefret

nefret

Horology Curious
1/2/19
18
5
3
kurtrevheim Fint å se at det er noen aktive nordmenn her. :) Hvordan opplevde du toll behandlingen, hvor mye i verdi oppga selger og hvilke post selskap var det som leverte? Har erfaring med at ting går litt enklere gjennom når det sendes med DHL. Vurderer sterkt å kjøpe ZZF Submariner V2.
 

kurtrevheim

Horology Curious
9/6/19
6
3
3
Jeg handlet hos Intime. De sendte via DHL. Ble først stoppet i Hongkong, de sendte ny straks. Etter jeg godtar QP var den i Bergen under 2 uker. Fantastisk.
De oppga en vannvittig pris, men sendte som måleinstrument. Sikkert noe spesielt med toll ang det. Det gikk helt fint.
Jeg bestiller snart en ny litt større modell.
Håper dette er svar på det du lurte på.
Lykke til.

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk
 
  • Like
Reactions: nefret

nefret

Horology Curious
1/2/19
18
5
3
Herlig! :) Det blir nok en på meg ganske snart. Etterspørselen etter ZFF Submariner er tydeligvis større enn det som er tilgjengelig for tiden. I følge noen på forumet fikk Jtime inn 30 stk her om dagen. Brukeren som skrev om dette hadde bestilt i desember og var nr.33 i køen. Takk for svar! :) kurtrevheim
 

JakD

Horology Curious
1/6/16
21
12
3
Noen aktive nordmenn om dagen? Noen som har koll på noen som tar på seg fix/service av reps i Norge?
 

Repnoobie

Horology Curious
9/2/20
5
0
1
Lurer på det samme selv! Ser det er mange her som har spurt og gått inn for å etterforske litt, men ingen svar foreløpig. Dersom noen kjenner til noen, setter vi stor pris på tips ????
 

JakD

Horology Curious
1/6/16
21
12
3
Lurer på det samme selv! Ser det er mange her som har spurt og gått inn for å etterforske litt, men ingen svar foreløpig. Dersom noen kjenner til noen, setter vi stor pris på tips ????
Har en Noob Sub, en PO Goodplanet GMT og en Seamaster 300 som alle har ulike behov for service :rolleyes: har ikke spesielt lyst til å sende alle ut fra Norge...

BTW, noen som veit om billigere måte å sende sporede forsendelser ut av landet på? Noe billigere enn posten sin 300-kroners løsning. Er så kjipt å måtte tape så mye penger på den jævla shippinga når man skal selge ting
 
  • Like
Reactions: kurtrevheim

Charles_b

You're Saying I Can Sell?
30/8/20
56
7
8
Norway
I see that a lot of people are asking where they can get their replica watch serviced in Norway but no answers yet. Has anyone found anyone in Norway who is replica friendly (I live in Oslo). If not, can you recommend someone in Europe who serviced it for you? Many thanks,
Andy
 
  • Like
Reactions: kurtrevheim

diamant

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
9/9/19
1,531
1,199
113
Hei.
Har en ZF 116610LV(ny) OG 116610LN(feil med bezel springs) og selge om noen er intr:)
 

herminator

Horology Curious
3/6/19
21
5
3
Norway
Jeg håper at denne tråden holdes i live. Det er veldig kjekt å ha kontakt med likesinnede fra Norge, jeg mistenker at det er smertefritt å sende klokker til hverandre via Norgespakken :)

Når det er sagt, venter jeg nå på en noob v10 sort sub og har tidligere kjøpt en Tudor black bay smiley, med rød bezel og ble mektig imponert over hvor smooth urverket føltes. Den hadde fått service av forrige eier fra dette forumet.

Jeg legger ut bilde av Subben når den kommer, og sier ifra hvis jeg finner et sted som kan kjøre service på reps. Skal høre med den lokale urmakeren!

Heng i folkens, la Norge tråden leve

Herminator ut
 
  • Like
Reactions: Erok68 and nefret

herminator

Horology Curious
3/6/19
21
5
3
Norway
Dårlige nyheter fra Vestfold - min lokale urmaker har lagt ned og det går ikke an å få servet klokker her lenger. Jeg tenkte det var en god mulighet da det var et lite sted uten særlig utvalg, og hovedeieren drev mest med reparasjoner. Men men, det gikk ikke.

Hvis det er noen andre som kjenner små urmakere hvor det kan være en mulighet å få servet rep så hyl ut.


Sent from my iPhone using RWI
 

Anders90

Looking Around
21/2/21
2
1
0
Hei der, jeg er helt ny her og har ikke mye erfaringer av dette så beklager om noen av spørsmål verker lite dumme. Jeg har lenge kikket etter en Rolex daydate replika. Noen tips på beste side før order?
har også ett sort spørsmål kring toll og problemer kring dette? Har det skjedd dere att dem har tatt klokken i beslag eller har dere noen negative erfaringer med att kjøpe via sider som puretime Watches?

takk :)

Mvh, Anders
 

herminator

Horology Curious
3/6/19
21
5
3
Norway
HeiAnders90!
Jeg har ikke mange kjøp enda og har hovedsakelig brukt forumet her. Jeg har fått en tanke om at det er tryggere med salg mellom privatpersoner i forhold til tollen, men jeg er ikke sikker. Det dukker opp Day date's i salgseksjonen i ny og ne. Når det kommer til TD's (trusted dealers) så kan man finne en liste her på forumet, det er mange muligheter. Har selv kun brukt intime og det gikk knirkefritt.
Jeg mener å ha lest i en tråd at diamant har bestilt flere klokker fra TD, han har mer erfaring på dette enn meg. Har du noen kloke ord å komme med, Diamant?
 
  • Like
Reactions: Flaskevin

diamant

I'm Pretty Popular
Supporter
Certified
9/9/19
1,531
1,199
113
Hei.
herminator
yepp, bestill fra puretime eller geektime. Velg PostNL som shipping og max 2 klokker i pakken. Merk med alt annet en watch osv... 10-20 dollar. Dhl er vanskelig for tiden. PostNl eller EMS er best til Norge, har ikke hatt toll på 10-20usd pakker fra china.
 
  • Like
Reactions: Flaskevin

herminator

Horology Curious
3/6/19
21
5
3
Norway
diamant
Takk for god info! Dette må anvendes i fremtiden. Må være utrolig kjedelig å få klokken stoppet i tollen. Ble faktisk bedt om mva dokumentasjon på mitt siste kjøp privat. Jeg skrev tilbake at dette var en klokke jeg skal reparere for en bekjent og fikk den gjennom. Litt flaks må man ha.
 

Slowlex

Put Some Respect On My Name
DO NOT TRADE WITH ME
24/7/13
3,153
61
0
Noen som er keen på en noob blancpain fifty fathoms v1 med gen eta?
Jeg har en til salgs...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Hunvaakaren

Active Member
12/6/13
288
34
28
Jeg har original urskive og visere til daytona 116520 til en hyggelig pris om noen ønsker og bygge seg en franken.

Send pm :)


Sent from my iPhone using Tapatalk